Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Je sebaláska naozaj kľúčom k šťastnému vzťahu?


Sebaláska je téma, ktorá je poslednú dobu veľmi rozoberaná. Mnoho ľudí, najmä žien, sa začalo tejto téme intenzívne venovať. Čítame o nej články, autori píšu knihy a na YouTube nájdeme množstvo how to love myself návodov. Tiež som si prečítala už toľko článkov na túto tému, nakoľko sebalásku praktizujem aj ja. No pri čítaní som sa stretla aj s inými názormi, resp. s chápaním sebalásky tak inak. Teda aspoň mne to tak príde.

Najlepšie je asi začať tým, čo to tá sebaláska vôbec je. Sebaláska je cesta, ktorou sa naučíš milovať samú seba. Je to o tom, že nebudeš samú seba zhadzovať, nadávať si a nenávidieť sa. Je to o tom pokladať sa za úžasnú aj keď sa ti média snažia natlačiť do hlavy, že máš stále čo zlepšovať a meniť. Jednoducho je to o tom milovať samú seba v hociktorý deň a v hocijakej situácií, a nedovoliť, aby si o sebe a svojej hodnosti niekedy začala pochybovať. Pretože TY a aj hocikto iný si zaslúži len to najlepšie.

O sebaláske sa dá toho písať mnoho a je to téma, ktorá sa na blogu ešte určite objavovať bude. No dnes by som sa rada pozrela na určitú časť sebalásky. Totižto, nedávno som čítala jeden článok, ktorý ženám hovoril, že si nenájdu lásku pokým nebudú ony prv milovať samé seba. Celkovo si myslím, že mnoho ľudí má názor, že pokiaľ nemáš rád samého seba, nie si schopný milovať niekoho iného. Že sebaláska je ten kľúč k tomu nájsť si toho správneho partnera. Príde mi, že zo sebalásky sa stal trend, ktorý učí ženy zmieriť sa s tým, aké sú, resp.milovať na sebe tie nedokonalosti a že potom bude život lepší. Že si nájdu správneho muža, že budú pôsobiť sebavedomo, že si založia šťastnú rodinku a mnoho ďalšieho. Ale je to naozaj tak?

Sebaláska je v dnešnej dobe viac než potrebná. Myslím si, že táto doba je oveľa ťažšia než tá, ktorú mali naši rodičia/starí rodičia. S príchodom technológií, internetu, aplikácií, magazínov a mnohých ďalších vecí sa to pre nás ľudí stalo v dnešnej dobe o niečo ťažšie. Samozrejme, všetky spomínané veci majú aj mnoho výhod. Ale presne tieto veci mnoho ľudí, mladej generácie, ničí. Niektorí si to priznali, niektorí ešte nie. A to teraz nehovorím len o závislosti na už vyššie spomínaných veciach. Ničí nás to tým spôsobom, že pomaly, ale isto sa každý minimálne raz cítil ako menej cenný. Ničí nás to i tak, že slepo nasledujeme trendy/známych ľudí a potláčame naše skutočné ja.

Naše mami a staré mami nepotrebovali nijaké rady na to, aby sa mali rady. Nesnažili sa byť niekým, kým nie sú. Sebalásku mali už od mala vštepované do seba. Verím, že v tej dobe nebolo až tak veľa žien bez sebaúcty k sebe samej. Presne tak, ako hovorí moja mama mne o tom, aby som sa nikdy nezmierila s priemerným a dostatočným, hovorila jej (a aj mne) jej mama, a jej to zas hovorila jej mama a tak ďalej. Ženy si takto navzájom predávali rady a múdrosti, ktoré sa šírili z generácie na generáciu. Takisto ženy sa navzájom podporovali a držali spolu. Jednoducho spolu nesúperili. A tak nečudo, že mnoho žien z tejto generácie nemá až taký problém milovať samú seba a mať dostatočnú sebaúctu.


Sebaláska a sebaúcta sú dve dôležité časti, ktoré by nemali chýbať ani jednej z nás. Jednoducho musíš samú seba dať na prvé miesto a milovať hlavne samú seba. Áno, je to cesta, ktorá je dlhá a náročná, ale stojí za to. A nie, nie je to vôbec sebecké. Je dôležité milovať na sebe všetko. Aj tie kilá navyše, aj akné, úzke pery, malé prsia, strie,... jednoducho VŠETKO. Ako ja hovorím, prišla si na tento svet v takomto tele a pre niečo to tak jednoducho bude. Ak sa budeš chcieť meniť rôznymi zákrokmi, už to NIKDY nebudeš ty a ver mi, aj teba raz bude niekto vrúcne milovať. Lebo na svete je 7 biliónov ľudí a z toho bude minimálne jeden taký, pre koho dokonalá jednoducho budeš. Preto sa začni milovať takú aká si a nesnaž sa meniť sa. Samozrejme, ak si chceš vyformovať postavu alebo si dať umelé mihalnice, nech sa páči. Ale nech je to tvoje rozhodnutie založené na tom, po čom ty sama skutočne túžiš. Nie preto, lebo niekto ti skritizoval zadok v plavkách alebo nemáš také mihalnice ako tá baba z Instagramu.

No milovať samú seba v tom zmysle, že sa zmieriš s tým, aká si na tento svet prišla nestačí. Samozrejme, je to veľmi dôležité, ale toto ti šťastný život nezaručí. A tak znie moja odpoveď na už vyššie spomínaný názor, ktorý sa dnes tak veľa presadzuje. Tým, že miluješ svoje nedokonalosti sa nenaučíš milovať niekoho iného. Rovnako ti to ani nezaručuje šťastný život a vzťahy. Milovať svoje nedokonalosti NESTAČÍ. Jednoducho jedno veľké NIE.

Na to, aby si mohla tvoriť zdravé vzťahy s inými ľuďmi, našla si správneho muža a mala šťastný život potrebuješ viac než len sebalásku k svojim nedokonalostiam. A čo viac teda potrebuješ?

Určiť si hranice: Každá sebavedomá žena, ktorá má sebalásku a sebaúctu k samej sebe ma určené svoje vlastné hranice týkajúce sa rôznych oblastí jej života. A ak sa niekto snaží tieto hranice prekročiť, jednoducho s ním skončí. Sebavedomá žena nikdy nedovolí, aby s ňou niekto mával a robil z nej hlupáka.

Vyliečiť si traumy z minulosti: Nech to znie akokoľvek cliché, pokiaľ nevyriešiš svoju minulosť, len veľmi ťažko sa pohneš z miesta. Budeš navždy zaseknutá na jednom mieste a život ti bude pretekať pomedzi prsty. Takisto si traumy a bolesti z minulosti nevyriešiš tak, že ich v sebe budeš potláčať. Pretože raz sa znova vynoria. A tak je lepšie postaviť sa k tomu teraz, čelom a spraviť pre seba krajšiu budúcnosť už teraz.

Mať seba na prvom mieste: Ženy majú takú krásno-zlú vlastnosť, že ak sa zamilujú, sú schopné dávať potreby iných na prvé miesto. CHYBA! Sme schopné zanevrieť na svoje kamarátky, na svoje koníčky a potreby pre niekoho iného. A to jednoducho nesmieš. Nie, nie a ešte raz nie. Ty sama máš byť svojou prioritou a rozmaznávať sa. A ak to niekomu príde sebecké a smiešne, ukáž mu dvere.

Sebaúcta: Maj k sebe toľko sebaúcty, že nedovolíš, aby s tebou niekto mával alebo ti nebodaj hovoril, čo je správne a čo nie. Takisto sa nezhadzuj. Nerob zo seba ľahkú ženu, nevnucuj sa mužom. Pretože sebazhadzovaním, vnucovaním a vtieraním nemala nikdy žiadna žena šťastný život a vzťahy.

Slovíčko nie: Toto slovíčko ti odporúčam zaradiť do tvojho slovníka čím skôr, ak sa tam ešte nenachádza. Tento bod tak trocha súvisí už so spomínanými hranicami. Ak niekomu povieš trikrát nie a nechce to pochopiť, nič nevrav. Jednoducho sa otoč a odíď. Nie si nikomu povinná nič vysvetľovať a ak dotyčný niečo nechce pochopiť, je to jeho problém a nie tvoj.

Toto všetko patrí do sebalásky a hovorí o tom málokto. Je pekné, že sa miluješ, ale ak nemáš v starostlivosti o seba zaradené aj tieto body, ďaleko s tým nezájdeš. Príde nejaký zlom v tvojom živote a budeš na začiatku. Sebaláska je o milovaní seba natoľko, že nedovolíš ľuďom, aby tebou mávali. Nedovolíš im, aby ti do tvojho života hovorili, nedáš im právo aby spochybňovali tvoje voľby. Zároveň nedovolíš minulosti, aby ťa ovplyvňovala viac, ako len tým, že si sa z chýb poučila. Sebaláska je aj o tom, že nedávaš ľuďom donekonečna nové šance. Jednoducho sa s nimi rozlúčiš, lebo vieš, že do tvojho života príde niečo nové a hádam aj lepšie. Maj seba na prvom mieste, rozmaznávaj sa, miluj sa a stanov si hranice.

Takže moja odpoveď znie: Povrchná sebaláska nie je kľúčom k šťastnému životu a vzťahom. No skutočná sebaláska je naozaj kľúčom k tomu, po čom v živote túžiš.

Komentáre

  1. Krásný článek, sebeláska je hodně probírané téma a myslím že spousta lidí ho špatně chápe. Ty jsi to vystihla moc hezky :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne! Som rada, že sme sa zhodli :)

      Odstrániť
  2. Prekrásne napísané! Úplne s tebou súhlasím s asi všetkým, čo si napísala. Sebaláska je taký novodobý trend. Niekomu istotne môže pomôcť, keď to naňho pozerá zo všetkých sociálnych sietí, ale prečo to dopekla nemáme všetci v sebe prirodzene zakorenené? Ja mám napríklad problém hovoriť NIE, ale postupne sa v tom zlepšujem a darí sa mi to, keď viem, že by mi niečo neprinieslo radosť. Ale ako hovoríš, celé je to dlhá cesta :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to dlhá a niekedy aj náročná cesta, ale stojí to za to! Verím, že sa ti to raz podarí. Ďakujem za milý komentár a prajem len to najlepšie :)

      Odstrániť
  3. Moc pěkný článek.. já si myslím, že sebeláska je hodně důležitá. Člověk by se měl naučit být se sebou spokojený a příjmout sebe takového jaký je. Když člověk sebe příjme a bude se mít rád, automaticky ho takhle bude vnímat i okolí. Myslím si, že to pak z toho člověka doslova vyřazuje to, že si věří, má se rád atd. :)

    TheBlondieTale

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to presne tak, ako píšeš. Ďakujem veľmi pekne! :)

      Odstrániť
  4. Jednoznačne súhlasím, že v dnešnej dobe to máme z viacerých hľadísk, najmä z hľadiska sebalásky, o čosi ťažšie ako generácie pred nami. Opäť raz krásny článok, veľmi ľúbim, keď niekto rozumne rozoberá takéto témy. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj, ďakujem veľmi pekne za takýto milý komentár! :)

      Odstrániť

  5. Ja som asi nikdy veľmi neverila tomu, že kým nebudem milovať seba, nedokážem milovať ani nikoho iného. Ja som stretla svojho priateľa v čase, keď som sa mala rada asi najmenej. A odvtedy, čo sme spolu som sa zmenila neskutočne veľmi čo sa týka sebalásky. Začala som sa mať rada omnoho viac, rešpektovala som samú seba a nenechala som, aby mnou niekto manipuloval. Ale pravdaže,, určite je to niekedy aj individuálne.
    Kráásny článok! :)


    monicasworldofflowers

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, sú aj prípady, kedy ti práve láska so správnym človekom otvorí oči a pochopíš, aká si úžasná. Som rada, že to je aj tvoj prípad a tak prajem veľa krásnych chvíľ vo vzťahu! :) A samozrejme, ďakujem za milý komentár.

      Odstrániť
  6. Nádherný článok - a som veľmi rada, že si jeho príprave venovala toľko času, lebo mám pocit, že na Slovensku tento pojem dosť ľudí chápe zle a sebalásku vnímajú ako sebeckú vec... No k článku nemám čo dodať, je perfektný a súhlasím úplne so všetkým, čo si napísala ❤
    BEE A CHANGE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj, Berenika ďakujem veľmi krásne! Tieto tvoje slová ma vedia vždy veľmi potešiť :)

      Odstrániť
  7. Ja keď som si prvýkrát prečítala, že môžeme milovať druhého, až keď budeme milovať seba, tak som si povedala v duchu, BLBOSŤ. No keď sa nad tým zamyslím teraz, tak síce som zadaná už 5 rokov, s tým, že keď sme sa dali s priateľom dokopy, tak to bolo viac o takej zaľúbenosti, než o takom tom pravom milovaní sa, asi po roku, až dvoch, náš vzťah začal mať strašne veľa chýb a múch a niektoré dni to veru nebolo ľahké ťahať, tak teraz naopak sa to otočilo o 180 stupňov a myslím, že sme spolu šťastnejší neboli. No a práve teraz som aj ja v období, keď sa mám naozaj rada, som so sebou spokojná a šťastná, zatiaľ čo, tie ostatné roky som bojovala so sebou a proti celému svetu- má to určite čosi do seba.

    Svet Podľa Konvalinky

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
Jarný detox
Jar je už v plnom prúde a ja si tie jarné lúče slnka neskutočne užívam! Po zime je ale dobré dopri…