Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Prečo mi stroskotali všetky vzťahy?


 Mám pocit, že už prichádzam na to, čo v živote chcem. Lepšie povedané, už konečne začínam vedieť odpovedať v niektorých oblastiach svojho života na otázku "Čo ďalej?". Začínam nachádzať ten pokoj pri trávení času sama so sebou. Ako napríklad aj dnes. Vonku je krásne, slnečné počasie, s 37-mimi stupňami, v mojom rodnom meste sa koná veľa akcií a ja sedím na kachličkách na balkóne, na Spotify mi hrajú 90's pesničky a píšem tento článok. Úprimne, tieto teplá ma už tak trocha zabíjajú a tak si neviem predstaviť lepšie strávený čas ako doma a na blogu. Mám toľko nápadov na články, ktoré sú žiaľ zatiaľ zapísané len v poznámkach, pretože počas týždňa veľa času na písanie nemám. No ako sa hovorí, na všetko musí prísť ten správny čas a tak nejak to bude aj s článkami.

Dnešný článok by som ale rada venovala vzťahom, ktorým sa venujem v poslednej dobe asi najviac. Som ten typ emocionálneho človeka, ktorý všetko zakladá na emóciách a citoch. Racionálne rozhodovanie v mojom živote nemá veľké miesto. Takmer vo všetkom sa rozhodujem srdcom a svojou intuíciou, ktorú beriem ako svoju dušu, svoje ja, ktoré presne vie, čo chcem a čo mám robiť.

Tieto prázdniny sú úplne iné ako boli tie predtým. Netrávim až tak čas so spolužiakmi a kamarátmi, ale svoj čas skôr investujem do seba. Čítam veľa kníh a hľadám odpovede na všetky svoje otázky. Obmieňam svoju hudobnú galériu, pretože to, čo mojim ušiam kedysi lahodilo ich teraz dostáva do stavov, kedy ich ide roztrhnúť. Najradšej trávim čas doma, s rodinou alebo u starkých so zvieratami. Chodím do prírody, do rôznych miest a jednoducho spoznávam niečo nové. A presne takto mi to vyhovuje.

V čom sú ale tieto prázdniny pre mňa výnimočné je fakt, že sa zmierujem so svojou minulosťou. A to je v mojom živote najväčší pokrok. Vždy som bola ten človek, ktorý oplakáva minulosť, chcel by veci zmeniť, vylepšiť a najlepšie by bolo, keby vedel vrátiť čas. Človek, ktorý oplakáva staré vzťahy, kamarátov a zlé voľby. A keď som už nežila v minulosti, žila som v budúcnosti. Plánovala som veľa vecí dopredu, akcie na ktoré pôjdem, miesta, ktoré navštívim a jednoducho som chcela vždy mať svoj život dopredu naplánovaný. No teraz už väčšinou žijem v prítomnosti. Neriešim to, čo bolo včera alebo čo bude večer. Riešim teraz, tento prítomný moment.  Čas pre mňa plynie pomalšie, moje myšlienky mi neprebiehajú stále hlavou a celkovo sa mi takto žije lepšie. Nikdy by som nebola povedala, že len nastavenie našej mysle môže toho toľko zmeniť.

Bolo tu pár večerov, ktoré som strávila na balkóne, s hudbou a pozorovala som svet naokolo. Zhlboka som dýchala a po čase všetko naokolo prestalo existovať. Bola som tu len ja a moja duša. A ja som si konečne začala uvedomovať, čo robím zle vo vzťahoch. Prečo mi moje vzťahy troskotajú, prečo vždy priťahujem do svojho života ľudí, ktorí sú mi takí rozdielni a potom to končím katastrofou. Prišla som aj na to, prečo vždy keď som vo vzťahu tak to šťastie je len chvíľkové a po čase prídu len problémy. Odpoveď na moju typickú otázku "Prečo sa stále musím trápiť?" je takáto  - "Môžeš si za to sama."

Šťastie je stav mysle a tým pádom by sa dalo povedať, že človek by mal byť šťastný aj v tých zlých časoch. No prečo to tak nie je? Pretože je ťažké byť šťastný ak sa nachádzame v situácií, ktorá nás trápi. Je ťažké ovládať svoju myseľ natoľko, aby sme ju mohli korigovať a nastaviť na šťastie. Už len odpútať sa od minulosti, ktorá nás zožiera je tak veľmi ťažké. Alebo prestať plánovať a jednoducho žiť je pre ľudí dnes veľmi veľký problém. Preto si myslím, že šťastie nie je len o stave mysle. Je to aj o tom, že za svoje šťastie si každý zodpovedá sám. Človek, ktorý očakáva, že ho niekto iný spraví šťastným, je človek vždy nešťastným. Človek, ktorý si myslí, že ho šťastným spravia materiálne veci je človek neschopný citov. Za svoje šťastie si každý zodpovedá sám a tak aj tvoje rozhodnutia, voľby a celkovo to, ako život berieš a staviaš sa k nemu za tvoje šťastie zodpovedá. Takže pokiaľ robíš to, čo robiť chceš, robíš veci intuitívne a nie racionálne, rozhoduješ sa podľa toho, čo chceš ty a nie ľudia naokolo, a celkovo žiješ život tak ako ho chceš žiť ty a nie ako niekto iný, kto prezentuje svoj život na sociálnych sieťach/pintereste alebo hocikde inde, presne vtedy bude tvoja myseľ šťastná. Takže šťastie=stav mysle=rozhodovanie v živote.

Keď som si túto jednoduchú rovnicu uvedomila, začalo mi to všetko dávať zmysel. Ako som písala v predchádzajúcom článku, v minulosti som si nechala od ľudí veľa radiť a celkovo hovoriť do života, ako mám čo robiť, kto je dobrý a kto zlý, a podobne. Vždy keď som spravila niečo podľa seba, tak prišlo mnoho komentárov. Napríklad ak sa mi nejaký chalan v minulosti páčil výzorovo,  ale nepáčil sa mojím kamarátom, automaticky sa prestal páčiť aj mne a videla som ho tak, ako moji kamaráti. A tak sa z môjho crusha stala osoba, ktorá sa mi vôbec nepáčila. Takisto moje voľby dosť ovplyvňoval ideál krásy, ktorý nám bol a stále je prezentovaný. Všetci sú na tomto svete hodnotení podľa toho, ako vyzerajú. Každá z nás mala a pravdepodobne aj má nejaké ten typ muža, ktorého by chcela. Krásne modré oči, výrazné lícne kosti, vyšportované telo, strih vlasov ako má každý druhý dnes a takto môžem pokračovať. Takíto muži sú všade naokolo, či už na uliciach alebo na sociálnych sieťach. Takmer každý pár sa spolu prezentuje na sociálnych sieťach a drvivá väčšina z nich je presne podľa dnešných ideálov. A tak má každá jedna z nás svoj typ, ideál, po ktorom túži a ktorého tak vysnívane hľadá. Zvyčajne len preto, aby zapadla medzi ostatné a mohla sa aj ona pýšiť niekým takým, aký je dnes in.

Môj problém bol, je a dúfam že už nebude, taký, že som sa vždy zameriavala na výzor. Chlapci mi vždy prišli príťažliví kvôli vzhľadu a nie tým, akí sú. Bola som schopná platonicky sa zaľúbiť do niekoho, koho som ani len nepoznala, len preto, lebo bol pekný. Takisto som takmer vždy prebrala 'ich prácu' a tak som to bola takmer vždy ja, ktorá sa chcela zoznámiť, ktorá chcela ísť von a ktorá chcela niečo viac. Možno práve vďaka tomuto som mnoho veci súrila a nešli prirodzene. A čo je najväčšie zlo, ktoré som po celé tie roky pre seba robila bolo, že ak sa mi niekto zapáčil výzorovo, nehľadela som na to, čo a koľko toho spoločného nemáme. Bolo mi jedno, že sa líšime v 20-tich veciach. Pre mňa bolo podstatné, že sa podobáme v 5-tich. A ak sme náhodou toho spoločného nemali takmer nič, snažila som sa svoje odpovede, postoje a názory prispôsobovať, len aby sme si rozumeli. Bola som ochotná spraviť všetko pre to, aby sme si rozumeli a boli spolu. A tak som pomaly ničila seba dlhé roky.

Po poslednom vzťahu som sa cítila byť taká zničená, ako ešte nikdy. Bolo mi jasné, že som stratila samú seba a chcelo to zmenu. Chcela to opäť sa nájsť a byť tým, kým skutočne som. Síce som sa o toto snažila už po prvom vzťahu, nevyšlo mi to tak, ako som dúfala. A tak som začala svoju cestu za tým, nájsť seba a to, kým skutočne som a nie tým, čo si myslím že som.

Prišla som na to, že moje skutočné ja chce tú skutočnú lásku, ktorá je prezentovaná vo filmoch. A aj keď mi už veľa ľudí povedalo, že to tak nefunguje, ja verím, že áno. Chcem a hlavne si zaslúžim takú lásku. Chcem partnera, ktorý tu bude stále pre mňa rovnako ako ja pre neho. Chcem muža, ktorý bude na mňa milý, ale bude aj tak trochu drsňák. Muža, ktorý bude pozorný, tým správnym spôsobom romantický, cieľavedomý, úprimný, primerane sebavedomý, priateľský, čestný, ambiciózny, láskavý, spoľahlivý, starostlivý, zábavný, trpezlivý a takto by som mohla pokračovať donekonečna. Viem, že existuje takýto muž a niekde ma čaká. Potrebujem niekoho, pri kom budem môcť byť sama sebou a nehrať sa na niekoho, kým nie som. Niekoho, pri kom sa nebudem snažiť zapôsobiť. Potrebujem pri sebe niekoho, kto kráča so mnou a sme si rovnocenní. Potrebujem muža a nie chlapca. Pretože medzi tým je obrovský rozdiel. Už ďalej nebudem väzňom, ktorý chce to, čo všetci. Už pre mňa nebude výzor to najdôležitejšie. Pretože je dôležité, aby nás ten druhý istým spôsobom priťahoval, ale nie je správne brať príťažlivosť ako tú najdôležitejšiu vec na svete, lebo tá časom vyprchá. Nechcem už viac padnúť len tak do vzťahu, po chvíli, čo sa poznáme. Chcem ho spoznať v rôznych situáciách a hlavne si ním chcem byť istá. Aby som mu mohla veriť a bezpodmienečne ho milovať. A ja verím, že presne ten správny muž do môjho života príde v ten správny čas, budem si ním istá a nebudem sa trápiť, plakať a strácať samú seba.

Komentáre

  1. Krásne si to napísala ♥ hlavne nezúfaj, všetko príde v pravý čas, hrozné klišé (myslela som si aj ja, až kým som to nepochopila na vlastných skúsenostiach). Užívaj si čas keď si sama, ale zároveň sa nebráň príležitostiam. :) držím place, určite sa všetko dá dokopy. :)

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! ♥️ Nezúfam, verím, že to príde presne vtedy, kedy má. A svoj čas osamote si zatiaľ užívam, pretože človek nikdy nevie, ktorý je ten jeho posledný a život sa mu od základov (opäť) zmení :)

      Odstrániť
  2. tiez sa nachadzam v situacii, kedy mam vela napadov na clanky, ale nie dost casu na ich pisanie pocas tyzdna. ale postupne to nejak pojde :)
    neoplakavanie minulosti a neplanovanie buducnosti je mindset, ktory by sa zisiel osvojit si aj mne. ale zatial mi to akosi nie az tak ide.
    suhlasim s tym, ze clovek je sam zodpovedny za svoje stastie. nechcem sa uplne obranovat tym, ze su okolnosti, od ktorych zavisi to, ze musim robit aj to, co nemam rada, lebo vzdy sa da najst nejaka okluka alebo proste nieco, ako dosiahnut to, co clovek potrebuje k zivotu, tak, aby sa pri toho ziskavani uplne nezblaznil od nestastia. hovorit o peniazoch je mozno hlupe a urcite by sa dalo nieco vymysliet aj tak, aby clovek dokazal prezit aj s minimom penazi a byt stastny. ale zatial je to tak, ze na to, aby clovek prezil v tejto spolocnosti, potrebuje peniaze. a peniaze ziskava pracou. a praca nie vzdy robi cloveka stastnym. a nie vzdy si moze vyberat, aku pracu bude vykonavat, lebo niekedy proste nie je ina dostupna moznost. aj ked zase sa da hadat o tom, ze ked clovek naozaj velmi chce, da sa vsetko. pride mi proste prilis optimisticke tvrdit, ze clovek vzdy moze a dokaze zit svoj zivot tak, ako chce. podla mna vzdy treba robit nejake kompromisy. a potom je to asi o tom najst stastie aj v tych kompromisoch.
    tak sa pozeram, ze mas 17 rokov a nicila si sa nespravnymi vztahmi *dlhe roky*? dobre, nechcem byt judgemental bitch, ale pride mi, ze doteraz bolo uplne normalne, ze si chcela mat krasneho chalana a nezaujimalo ta, kolko veci mate spolocnych a proste vsetko, co opisujes. lebo podla mna az teraz naozaj zacinas dospievat a zistujes, co chces, a to je samozrejme dobre, ale je to aj velmi prirodzene. cokolvek zle, co si zazila doteraz, bol zaklad pre tvoju vyvijajucu sa osobnost. mozno je aj dobre, ze si si uz teraz zazila take vztahy, vdaka ktorym si pochopila, co chces, aby si tie chyby nemusela robit neskor. ale naozaj si neviem predstavit, kedy si mala svoj prvy vztah, ked teraz hovoris o dlhych rokoch v nespravnych vztahoch.
    muzi zostavaju chlapcami asi na cely zivot. niektori to dokazu aspon vacsinu casu maskovat, ale ja zrejme pritahujem chlapcov, aj ked maju 25+ rokov.
    aj ked na konci clanku hovoris uz nie o vonkajsom vzhlade svojho vysnivaneho muza, stale mi pride nerealne vysnivavat si niekoho s nejakymi konkretnymi vlastnostami. osobne som zastancom toho, ze ked pride ten pravy, tak to proste budes vediet a nebudes analyzovat ziadne jeho vlastnosti, lebo ti pri nom ako ucelenej osobnosti bude dobre a budes sa citit stastna a milovana.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je pravda, že peniaze = sloboda = šťastie. No mnoho z nás si neuvedomuje, že tie peniaze míňame úplne zbytočným spôsobom, na zbytočné veci a že by sa dali utratiť lepšie, rozumnejšie. Život je podľa mňa jedna veľká horská dráha - raz si dole a raz hore. Nikdy nevieš kedy budeš kde a tak robiť kompromisy, prispôsobovať sa situácií je bežné.
      Prvý vzťah som mala rok dozadu, po ktorom bol ešte jeden, no i malý počet vzťahov ťa môžu zničiť ak si vyberáš zle a taktiež ti i pol roka s niekým môže pripadať ako večnosť. No chlapcami ako takými som sa začala zaoberať omnoho skôr, povedzme že v 12 rokoch a už vtedy som bola taká, že som sa snažila zapôsobiť, meniť sa kvôli niekomu a žiaľ, aj takéto na prvý pohľad nevinné 'lásky' na tebe niečo zanechajú. Pretože každý si myslí, že deti v tom veku nedokážu ublížiť, no príde mi, že práve deti v tom veku dokážu ublížiť a ničiť najviac. Ja som rada za všetko, čím som si prešla, pretože by som teraz nebola tým človekom, ktorým som.
      Dávnejšie som čítala článok taktiež od jednej blogerky, ktorá rozoberala rozdiely medzi mužom a chlapcom. A aj keď sa to tak nezdá, je tam mnoho rozdielov. Samozrejme, v každom mužovi ten chlapec ostane navždy. Ale muž to vie v sebe ovládnuť, prebrať za seba a svoj život zodpovednosť. Muž jednoducho vie čo chce, ide si za tým, zatiaľ čo chlapec len tápa a skúša a nevie takmer nič, stagnuje. Preto som toho názoru, že chlapec môže byť mužom aj v 19 a zas naopak, 25 ročný chlap môže byť stále chlapcom. Pretože vek pre mňa neznamená nič.
      Je ťažké povedať, či je niečo reálne alebo nereálne - teda aspoň podľa mňa. Som zástancom toho, že človek si priťahuje do života to, čomu venuje svoju pozornosť a myšlienky. A tak ak nemáš veľké požiadavky, tak sa zmieriš s málom. Bohužiaľ takmer všetko začína tebou a ak sa zmieriš s málom, budeš mať málo. No ak chceš niečo viac, musíš chcieť niečo viac, musíš vedieť čo chceš. Samozrejme, keď niekto príde, nebudem si odškrtávať zo zoznamu splnené vlastnosti. No už budem obozretná a budem si toho človeka všímať aký je.

      Odstrániť
  3. Zanechala si vo mne, článkom, trochu zmiešané pocity, čo sa mi nestáva často. :) A určite to nemyslím v zlom. Podľa mňa máš vyspelý názor na vzťahy, avšak súhlasím s predchádzaujúcim komentom, že keď príde "tá" osoba, tak nebudeš vnímať jeho vlastnosti osobitne, avšak človeka ako celok. Ale snívame predsa všetci, no nie? :) Navyše, ja som len o rok staršia, takže by som veľké rady ešte asi nemala rozdávať. :) Pekný článok.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Páni, tak to ma úprimne teší! ☺️
      Ďakujem veľmi pekne :) Áno, keď príde ten správny muž do môjho život, budem ho vnímať ako celok. No ako som už písala aj v komentári vyššie, som toho názoru, že človek si môže vysnívať to, čo chce. A tak snívam a predstavujem si takého muža, akého by som chcela. Aký mi príde do cesty, to sa už nechám prekvapiť :)

      Odstrániť
  4. Nádherne napísané 💗💗
    Daj veciam čas - a všetko, čo má prísť, príde. Ja som tiež človek, ktorý rád veci ponáhľa a niekedy ma zožiera, keď sa niečo dlho ťahá, ale v posledných rokoch som sa už naučila dávať veciam voľný priebeh - a radšej čas a energiu vložím do niečoho iného. Sústreď sa teraz na seba a hľadaj, čo chceš v živote robiť, kam by mali viesť tvoje kroky. Hľadaj svoje vlastné šťastie - lebo osoba, ktorá bude s tebou toto šťastie zdieľať, je len bonusom. Si stále veľmi veľmi mladá a šanca, že už teraz nájdeš niekoho, s kým stráviš celý svoj život, je pomerne malá - aj ty sama sa budeš ešte meniť, zmenia sa tvoje hodnoty a priority, a preto osoba, ktorá ti teraz pripadá byť dokonalá, už ňou o pár mesiacov či rokov byť nemusí...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ❤️
      Áno, čas ten vyrieši takmer všetko. Je mi jasné, že stretnúť toho pravého pre mňa, s ktorým strávim cely život je v mojom veku (a hlavne v tejto dobe) akosi nereálne. Ale ak už mám mat nejaký vzťah, nech je to vzťah, ktorý má zmysel, perspektívu, smerovanie. A ak raz skončí, nech to skončí v dobrom, aby sa za chrbtom nerozprávalo niečo iné a neskôr sme sa netvárili ako cudzí ľudia, ktorí sa maximálne pozdravia, keď spolu zažili toľko krásneho :)

      Odstrániť
  5. Naprosto fantasticky napsané. Tleskám :)

    FIT MADDIE

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádherne napísaný článok 💗 ale tak to je v živote musíš nechať všetkému voľný priebeh aj ja som na to prišla. Celý život som si plánovala do bodky až kým som prišla na to že veci aj tak budú inak. A ver mi že v momente keď začneš brat seba na prvom mieste, začneš veriť tomu že si takú lásku zaslúžiš tak k tebe príde a bude taká akú si si ju vysnívala. Pre niečo si musíme prejsť aj takými zlými vzťahmi aby nám ukazázali čo v živote nechceme a aby sme vedeli že to láska nie je :)Pretože nemáš vo vzťahu stratiť samú seba naopak, on by ťa mal podporovať vo všetkom čo robíš a dopĺňať ťa. Hlavne hlavu hore určite tam taký je a niekde na teba čaká len tomu musíš dať čas, všetko príde v správnej chvíli a ty spatne pochopíš prečo to tak malo byť :) a pokračuj v písaní máš na to talent :)
    xx Mon
    https://lifebymon.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne! :) Presne tak, súhlasím i ja s tebou.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
Jarný detox
Jar je už v plnom prúde a ja si tie jarné lúče slnka neskutočne užívam! Po zime je ale dobré dopri…