Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Prečo som už alergická na slovo influencer? / Why am I allergic to the word influencer?

Téma ohľadom influencerstva je v poslednej dobe často rozoberaná. Človek, ktorý ma na Instagrame niekoľko tisíc followerov je automaticky označovaný za známu osobnosť a najmä influencera. Veľké čísla svietiace na Instagrame sú pre nás ukazovateľom, že ten človek asi naozaj niečo v živote dokázal (hahaha). No nad čím sa nezamýšľame je, či nám tí ľudia naozaj niečo zmysluplné odovdzávajú a nie sú influencermi len preto, lebo majú peknú tvár alebo vypracované telo.

Topic regarding influencers is up to date these days. Person who has several thousands of followers is automatically called a public figure, but especially an influencer. High numbers of followers on Instagram are indicators for us that that person really made way in the world (hahaha). We do not think about whether the people we follow on Instagram give us something meaningful or are not influencers just because a beautiful face or workout body. 

Kedysi som sa za tzv. influencerku označovala i ja sama - pretože som začala tu na blogu i na Instagrame robiť concent, na ktorý som dostávala dobrú odozvu a veľa ľudí mi hovorilo, že sa nad mojimi textami zamyslelo, a častokrát i zmenili svoje zmýšľanie alebo postoj k určitým veciam. Takisto  som ale neustále zlepšovala a rozvíjala samú seba - pretože po čase by sa moja studňa myšlienok a nápadov vyčerpala; a takisto človek, ktorý chce byť príkladom a inšpiráciou pre iných musí neustále zlepšovať i sám seba. Okrem toho som i opísala svoj blog ako influential. No teraz s odstupom času slovo "influencer" a všetký slová od tohto odvodené nemôžem ani cítiť.

Long time ago I called myself an influencer because I started to make a content here and also on Instagram that always brought me a good response and many people told me that they thought about my lines, and often they changed their minds or attitudes towards certain things. Also I continued improving and growing myself - because I would run out of thoughts and ideas; as well as a person who wants to be inspiring for others needs to improve himself constantly too. Besides that I named my blog as an influential but now after some time I realized it was bullshit and I cannot stand all the words derived from word influencer.

S influencermi sa roztrhlo vrece a dnes je influencerov asi toľko ako ľudí, ktorí vlastnia aspoň jeden pár Vansov. Neuvedomujeme si, že je rozdiel medzi influencerom a "influencerom". Dokonca i samotné slovo má dva význami, ktoré nájdete v slovníku. Influencer je sám o sebe človek, ktorý niečo iné ovplyvňuje. Potom tu ale máme význam marketingový, ktorý hovorí o tom, že to je človek, ktorý je schopný ovplyvniť iných ku kúpe nejakých vecí, jednoducho propaguje výrobky na sociálnych sieťach. Keď do Google hodíte otázku "What does it mean to be an influencer?", vyhodí vám, že je to jednotlivec, ktorý má moc ovplyvniť nákupné rozhodnutia z dôvodu svojej autority, vedomostí, postavenia a človek, ktorý má sledujúcich s ktorými aktívne spolupracuje. A bohužiaľ, na Instagrame prevláda marketingový typ influencerov.

A bag has ripped with all the influencers. Nowdays there are as many influencers as people who own Vans shoes. We are unaware that there is a difference between influencer and "influencer". Even the word itself has two different meanings which you can find in dictionary. Influencer is a person who influences sth or sb. But then there is a marketing meaning which describes influencer as a person who can  influence others for buying items - simplified it's a person who is promoting items on social media. When you search on Google questions "What does it mean to be an influencer?" you will find out that it's a person who has the power to influence people's purchase decisions according to their authority, knowledge - a person who actively cooperate with his followers. And unfortunately, on Instagram we can mostly find out only marketing type of influencers. 


Posledné dva roky sa z Instagramu, ktorý bol najskôr pre všetkých taký online diary, kde jediné čo sme riešili boli počty lajkov na fotkách, stal silný marketingový nástroj. Existuje mnoho aplikácií a stránok, kde si za peniaze môžete kúpiť nie len lajky, ale i followerov a komentáre. Značky a rôzne obchody si vyberajú ľudí na spoluprácu nie kvôli kvalite ich contentu, ale kvôli vysokým číslam. Zamysleli ste sa niekedy koľkokrát za deň na Instagrame vidíte nejaké tie odporúčania na nejaký produkt s hashtagom #ad alebo rôzne platené recenzie? Aké číslo vám výjde po zamyslení sa? Ja osobne už takéto príspevky vďakabohu vidím len minimálne, pretože mám preselektovaný kruh ľudí, ktorých sledujem. Pretože vidím, čo to so mnou robilo - chcela som si kúpiť najnovšiu špirálu alebo radu kozmetickej značky, pretože je ževraj mega úžasná a jednoducho ju musím mať. A ten zľavový kód, ktorý som videla na storke na stránku s oblečením musím takisto využiť, pretože 15% dolu je celkom fajn a aspoň si kúpim do šatníka ďalšiu vec, ktorú si oblečiem v priemere tak trikrát. A takto som nevedomky bola neustále ovplyvňovaná, no tým zlým spôsobom. Nechápte ma zle, možno sa nájde niekto, kto ten 15% zľavový kupón naozaj využije alebo sa nájde človek, ktorý hľadal presne ten produkt na pleť. No takých ľudí je naozaj veľmi málo a v realite sa z Instagramu stal jeden veľký marketingový nástroj na ovplyvňovanie ľudí, čím sme sa dostali do jedného veľkého začarovaného kruhu. Značky platia "influencerom", ktorí peniaze chcú (predsa len, kto by nechcel za minimálnu námahu?), my zas naše peniaze míňame na blbosti, ktoré z 90% nepotrebujeme (čo vedie na úplne inú cestu ako je zero waste alebo minimalism), my sme potom po čase frustrovaní, pretože sme zas minuli peniaze na blbosti a musíme v robote (niekedy ťažko a únavne) makať na nové. PENIAZE JEDNODUCHO HÝBU SVETOM.

For past two years Instagram has become a powerful marketing tool, even though in the beginning it was for all people just an online diary where all that mattered was how many likes we did have. Nowdays there are many websites or apps where you can buy not only likes, but also followers and comments. Brands and various shops choose people not according to the quality of the content, but rather how many followers do they have. Have you ever thought about how many times during the day you see recommendations on some items with hashtag #ad or some paid reviews? What number will you get after you think? Personally, I only see such contributions minimally (thankfully) because I have a preselected circle of people I follow. With some time passed I can see what it made me do - I wanted the newest mascara or some new cosmetic things I "needed" to have because those influencers told me it's super amazing and I must have them. And what about the 15% discout coupon I saw on somebody's Instastory? Maybe I should buy sth and it doesn't matter that I will probably use it few times. Don't get me wrong, maybe somebody will find a 15% discount voucher really useful or there will be a person who was looking for the exact skin product. But there are not many people like this. Instagram became very successful and powerful tool to influence people and it got us into one big vicious circle. Brand pay to "influencers" who want the money (yet, who wouldn't for minimal effort?), we spend our mony for useless items where 90% of them we do not really need (which leads to a completely different way than zero waste or minimalism), we become frustrated after some time because we spent our money for rubbish and we must work for more money (sometimes  the work is hard and tiring). MONEY SIMPLY MOVES THE WORLD.

Všímam si, že mnoho vplyvných ľudí hovorí, že si neprajú, aby ich ostatní označovali za influencerov, a vtedy ma naozaj zahreje pri srdiečku. Šíria pozitívne a naozaj krásne myšlienky, nesnažia sa zo svojich followerov vyťažiť peniaze, neodporučajú každú jednú somarinu na nete, len aby z nej mali zisk. Sú pre iných inšpiráciou a najmä Instagram nie je ich život a (jediný) zdroj príjmu. A tak by to malo byť.

I pay attention to how many influential people say that they don't wanna be labeled as influencers - and that's the moment when my heart is being warmed. They spread positive and really beautiful thoughts, they are not trying to make money from their followers, they are not recommending every shitty item just because they want to earn some money. They are inspiring for others and most importantly Instagram is not their life and (the only) source of income. And it should be that way.

Skúste si skontrolovať, akých ľudí sledujete a najmä aký pocit máte po prescrollovaní Instagramu. Máte hlavú plnú vecí, ktoré si musíte kúpiť/obchodov, ktoré treba navštíviť a vaša galéria praská vo švíkoch z toľkých screenov vecí, ktoré musíte mať? Máte dokonca myšlienky ohľadom cesty, ako sa stať influencerom? Potom asi niečo nie je v poriadku. Pokiaľ vám to nevadí, samozrejme, nerobte s tým nič. No mne osobne spadlo veľké bremeno z pleca, že na mňa trh nevyvíja neustály tlak o novinkách, ktoré by som mala mať. A najmä som rada, že nie som jednou z bábok, s ktorou niekto iní, "vplyvnejší", môže manipulovať a využívať vo svoj prospech.

Go and control who you follow and mainly what feelings do you have after scrolling of Instagram. Do you have your mind full of items you "must" buy/ shops you need to visit and your phone gallery is bursting at seams from so many screenshoots of things you "need" to have? Do you even have thoughts on how to become an influencer? Then something is wrong. If you don't mind, of course, don't do anything about it. If you ask me, a big burden has fallen from my shoulders as the market is not putting pressure on me for the newest items available. And in particular, I am glad that I am not one of the puppets someone "more influential" can manipulate with and use for their benefits. 

Ako ste na tom vy? Ako celú túto situáciu vnímate? Ako sa vám páči nový design blogu? :)

What about you? How do you perceive this whole situation? How do you like the new blog design? :)




Komentáre

  1. Minule keď som šla domov, tak som akurát rozmýšľala nad tým istým. Mne sa stavajú vlasy na hlave, keď vidím, že niekto má na Instagrame 1000 followerov, spoluprácu s nejakým čínskym eshopom, ktorý dáva spolupráce snáď každému a považuje za ťažkého influencera, ktorý ovplyvňuje svet, pri tom 25% jeho followerov je kúpených cez nejakú appku z Google Play :D Väčšinou (samozrejme nie vždy, nejdem hádzať všetkých do jedného vreca) je to naozaj len o peknej tváričke upravenej cez FaceTune a "bombovom" tele bez chybičky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skláňam sa, úžasne spracovaný článok a myšlienky. Hrozne rada sledujem, ako rastieš s tvoj blog s tebou. ;) Čo sa týka témy, ja sa najviac bavím na tom, keď sa niekto označuje za influencera, pričom jediné, čo vysiela do sveta, je nahý zadok na každej druhej fotke. Vtedy som celkom v pomykove, ako ma má taký post ovplyvniť. :D Našťastie, takéto účty vlastne nesledujem. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juj, tak to si ma veľmi potešila! ☺️
      Haha, tieto situácie poznám - a žiaľ, niekedy také účty ani sledovať nemusíš, pretože ti ich Instagram random vygeneruje 😅

      Odstrániť
  3. Já to vidím z obou stran - jako blogerka i jako markeťačka. Pracuju v marketingové agentuře, sice píšu texty na weby a spolupráce a sociální sítě obecně neřeším, ale řeší je kolegyně. A souhlasím s tím, že si influencer dneska říká každý druhý, na druhou stranu i bloger s malou čtenářskou základnou má určitý vliv na své okolí. Ten vliv nemusí být nutně marketingový, ovlivňuje i jejich názory, vkus.
    Problém je podle mě v tom, že řada "influencerů" i firem nepoužívá hlavu, když domlouvají spolupráce. Bloger v nadšení vezme každou pitomost, a pak najednou knižní blogerka propaguje prací prášek. Firma se nepodívá, co ten bloger normálně píše, a pak se nacpe někam, kam nepatří. Ideální stav je, když firma osloví jen relevantní influencery, u kterých ví, že jeho fanoušky může její produkt zajímat, a influencer vezme jen spolupráci, které vážně věří, tzn. doporučil by ten produkt i sám, souzní s tou firmou a má možnost napsat upřímnou recenzi, ne se jen vyfotit u pračky s Lenorem a napsat, že bez něj nemůže žít.
    Blogeři věnují svým blogům tolik času a energie, že nevidím problém v tom, aby z toho občas něco měli. Ale s rozumem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nedávno jsem zhlédla video Martina Roty na stejnou tématiku, vzal to však trošku z jiného úhlu pohledu než ty. Já osobně v tom označením samotném problém nevidím. Tak jak to říkal právě ten Rota, je fajn mít souhrnné označení pro všechny lidi, co se pohybují po sociálních sítích s většími počty followerů kvůli přehlednosti. U sociálních sítí, blogů či youtube, je ten problém, že to, co právě frčí může do týdne zaniknout. Tito influenceři se potom však jenom přesunou na platformu s větším potenciálem, ale jejich "osobní značka" zůstane stejná. Myslím si, že v tomhle tedy problém není.
    Zároveň však chápu tvoji pointu. Zatímco označení takového právníka je pevně dáno určitými atributy, jako je absolvování vysoké školy, splnění zkoušek atd., u těchto "internetových povolání" není nic definováno a influencerem se může nazývat každý. Pak je tu samozřejmě ten problém s nákupy followerů a neustálými spoluprácemi či reklamami.
    Myslím si, že jedinou zbraní proti tomu však je dát pojmu influencer novou tvář. Nebát se za něj označit, pokud tvořím obsah, který lidi názorově ovlivňuje. Mám pocit, že pojem influencer začíná mít stejnou pachuť jako slovo youtuber, alespoň tedy na československé scéně. I tam si myslím, že je klíčem posunout význam slova. Pojem influencer a stejně tak platforma, na které daný člověk funguje, jsou jen nástroji a je na nás, jak s nimi zacházíme.
    Osobně bych se momentálně influencerkou nenazývala. Důvodem však není osobní problém se identifikovat s tímto pojmem. Jen jsem teprve na začátku a moje čtenářská základna je zatím maličká. Pokud se mi však bude dařit, do budoucna s tím problém nevidím.
    Skvělý článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak já bych svoje pocity snad lépe nepopsala. Tenhle článek je velmi výstižný a v dnešní době plné těch rádoby influencerů, by si ho všichni měli povinně přečíst.
    Hlavně mi přijde že chce dnes každý spolupráci jen proto, aby něco dostal zadarmo. A myslím si, že o tom to vůbec není.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
Jarný detox
Jar je už v plnom prúde a ja si tie jarné lúče slnka neskutočne užívam! Po zime je ale dobré dopri…
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…