Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

What should i do next? / A čo ďalej?

Poslednú dobu je mojou najlepšou kamarátkou existenciálna kríza. Snažím sa nájsť zmysel prečo tu som, aké je moja poslanie v tomto živote, čo ma skutočne robí šťastnou a čomu mám zasvätiť môj život. Uvedomujem si, že hlavnou príčinou je fakt, že tento rok maturujem a tak nadobro opustím hniezdo, ktoré mi bolo domovom päť rokov. A i keď to nebolo vždy med lízať, bude mi to svojim spôsobom chýbať a uvítala by som, keby mám ešte aspoň jeden rok na nájdenie môjho smeru.

I became friend with my existential crisis lately. I'm trying to find meaning of my life, why i am here, what is the purpose of my life, what truly makes me happy and what profession fits me the best. That's the reason why i got those thoughts is because i'm going to graduate this year and i will finally leave the nest that has been my home for five years. And even though it was not always a piece of cake, i know i will miss it in some way. I would be glad if there was at least one more year to find my way. 


Keď som bola mladšia, myslela som si, že maturitný ročník je jedna veľká sranda - že už budeme dospelí (a budeme vyzerať na svoj vek, ale to sa v mojom prípade asi nikdy nestane, vďaka gény!), že sa kolektív spojí a že to bude rok, ktorý bude zo všetkých najľahší. Takisto som sa tešila na stužkovú, na ten snáď najväčší deň stredoškolského života, na celé to organizovanie a prípravu. Miesto toho som v strese, neviem čo skôr, pretože dni ako keby plynú rýchlejšie a ja neviem, čo robiť ďalej, a tak v podstate stojím na jednom mieste. Mám pocit, že tu stojím už tak dlho, že sa za chvíľu podomnou zem prepadne.

When i was younger, i used to think that the graduation year will be a lot of fun for me - that we would be an adults (and also would look like that, but i'm definitely not a perfect example of it because of my genes, thanks!), that we would be a great team and that this year would be the easiest from them all. Also i was looking forward our prom ceremony, the biggest day of whole high school, especially for its organization and preparations. Insted of it i'm so stressed that i do not know what to do earlier, because it seems like days pass faster and i really do not know what to do, so i've been standing on the same place for some time. And it feels like i will fall through the ground.   

Som stratená tak ako som nebola ešte nikdy. Príde mi, že každý môj krok niečo ovplyvní, a tak sa snažím nerozhodovať, pretože na to ešte nie som pripravená. Vždy som patrila medzi tých ľudí, ktorí jednoducho nevedia, kam svoj život nasmerovať. A tak len vždy plávajú a uvidia, čo to prinesie. Niekto si možno povie, že to je fajn, pretože mám menej stresu v živote a neberiem ho až tak vážne, no opak je pravdou. Stresu mám v živote toľko, že už ani neviem, čo to znamená byť v pokoji a život beriem vážne dvakrát viac ako iní ľudia. A tak teraz, keď vidím, ako väčšina mojich spolužiakov vie, čo v živote chcú robiť a už k tomu podnikajú advekvátne kroky ma stresuje o to viac.

I'm lost like i have never been before. I think each of my steps affects something which resulted into my indecision and not making any steps further, because i'm not ready for it yet. I've always been one of those people, who just do not know which way their life should go. And so they just swim through life and see what it brings. Somebody may think this attitude is fine, since i got less stress and i do not take life too seriously, but the opposite is true. I got so stressed in my life i do not even know what it feels like to be at peace, not thinking about anything and i take life at least two times more serious than others. And so when i see my classmates who know what they want to do and which way is the best for them and are making steps towards them, it stresses me out even more. 

V hlave mi víria milióny myšlienok. Mám ostať na Slovensku alebo sa vybrať do zahraničia? Mám  opustiť všetkých ľudí, ktorých nadovšetko milujem alebo mám ostať s nimi i keď cítim, že Slovensko nie je krajina, kde žiť chcem? Čo ak sa rozhodnem ostať na Slovensku a už nikdy nebudem mať odvahu odísť? Mám vôbec na to ísť do zahraničia na vlastnú päsť, ísť medzi ľudí, ktorých absolútne nepoznám? Alebo si mám zobrať gap year, po ktorom už možno na vysokú školu nenastúpim? Netuším.

I have millions of thoughts in my head. Should i stay in Slovakia or should i go abroad? Should i leave all people who i love the most or stay with them even though i do not feel like Slovakia is the right place for me? What if i decided to stay and i would never ever have the opportunity to go abroad? Should i go abroad on my own, among people i do not know? Or should i take a gap year after which i may not go study again? Dunno. 

Mali ste niekedy podobný problém? Viete o nejakom riešení?

Have you ever had a similar problem? Do you have any ideas how to solve it?

Komentáre

  1. úplne ťa chápem,tento rok som maturovala a mala som presne také isté pocity.. mala som dojem, že všetci vedia svoj smer len ja nie.Nastúpila som na výšku, no napriek tomu stále neviem či je to pre mňa to pravé orechové. V tvojom prípade ak ešte skutočne nevieš kam smerovať, by som ti odporúčala dať si gap year cez ktorý sa možno viac nájdeš a ujasníš si to. :)

    https://orlling.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja viem, že ti moje reči "neboj sa, bude dobre" asi veľmi nepomôže, takže prejdem rovno na príklady.
    Ja som tiež bola stratená. Totálne. Na strednú som išla s tým, že budem doktorka. Bavila ma biológia a páčila sa mi predstava pomáhať ľuďom. To sa na gymnáziu, samozrejme, zmenilo; ja som pochopila, že je fakt dosť veľký rozdiel medzi tým, keď ma fascinuje ľudské telo a organizmy ako také, a medzi tým sedieť nad knihami a trepať do hlavy nejakú hormonálnu sústavu alebo ako sa po latinsky volajú orgány. Nope, not for me. A tak prišla fáza, kedy som fakt nevedela, čo mám robiť a kam mám ísť — vedela som si samú seba predstaviť úplne všade. Aj v kancelárii v typickej nine to five job, ale aj trebárs ako nejaká ošetrovateľka v ZOO. Aj na Slovensku, aj v zahraničí. Doslova hocikde. Lenže vedela som, že je to preto, lebo ani jednu vec som neskúsila, a teda neviem, čo ma naozaj baví. Povedala som si, že ma baví písanie — a vybrala si žurnalistiku. Bola som z tohto nadšená; ale zistila som, že to pre mňa nie je to pravé. A vieš čo? Je to úplne v pohode. Hovorí sa, že život je krátky — ale v tomto nesúhlasím. Žijeme tak dlho. A nie je super vyskúšať všetko možné? Nemysli na to, že čo ťa bude baviť o päťdesiat rokov. Vtedy budeš už úplne iná osoba. Vyber si to, čo ťa baví práve teraz. Je to medicína? Choď tam. Ak aj počas prvého semestra zistíš, že to už nechceš robiť — okej. Skúsiš niečo iné. Podľa mňa je úplne hlúposť vybrať si napríklad právo len preto, lebo je to dobre platené zamestnanie a možno ťa to raz bude baviť. A ani nevieš, čo sa všetko môže stať. Jedna moja spolužiačka išla študovať do Dánska ekonómiu. Po roku zistila, že ju to veľmi nebaví a prešla na informatiku. A tak otehotnela, presťahovala sa späť na Slovensko aj s bábom; a teraz robí školu externe a stará sa o dieťa. Ďalší môj spolužiak celé roky na strednej hovoril ako bude policajtom; a nespravil skúšky a vyhodili ho zo školy. Teraz robí na stavbe. Samozrejme, že mám spolužiakov, ktorí sa na výške a vo vybranom odbore úplne našli a doslova na nich vidieť, že ich to baví a sú šťastní, ale nemôžeme sa porovnávať s ostatnými. Niekto sa nájde v štúdiu, niekto sa teší z bábätka, a niekto až po vyhodení zo školy pochopí, že ho baví manuálna práca a je spokojný. A všetko z toho je úplne v poriadku. Takže sa necíť zle z toho, že nemáš naplánovaný život do posledného dňa; teš sa z toho, že máš otvorené nekonečné množstvo dverí, ktoré len čakajú na to, aby si preskúmala, čo je za nimi. Skús všetko. Ži naplno. Nechoď za tým, čo ostatní hovoria, že je správne. Choď za tým, čo hovorí tvoje srdce. Koniec-koncov, ak si večer neľahneš do postele s úsmevom na tvári a pocitom, že robíš to, čo miluješ, bez ohľadu na to, či študuješ estetiku, manažment alebo fyziku; či si ostala na Slovensku alebo si sa odsťahovala do Ameriky; či chodíš do školy, máš gap year alebo máš rovno prácu, tak nikdy nebudeš šťastná. A šťastie je finálny cieľ, lebo inak vôbec nezáleží na tom, čo si počas celého života robila; ale záleží iba tom, či si bola šťastná. Takže sa netráp a hlavne počúvaj svoje srdce. To má odpovede na všetko ❤
    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "LIVING WITH SOCIAL ANXIETY"

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Niečo podobné som si tiež v maturitnom ročníku zažila. A podľa mňa to tak má väčšina ľudí (aj keď mne sa to vtedy tak nezdalo). Aj by som možno napísala niečo múdre a povzbudivé, ale dovolím si tvrdiť, že Berenica to zvládla úplne najlepšie a povedala všetko dôležité♥ Ja už ani neviem ako som sa nakoniec rozhodla, bála som sa, že to nebude dobrá voľba, nebudem spokojná a nakoniec to je presne naopak. úplne som sa vo všetkom našla. A aj keby si ty náhodou vyberieš niečo, čo ťa nebaví a nenapĺňa, dnes je super, že to môžeš zmeniť. Nemusíš sa niekoľko rokov trápiť na škole alebo mieste, kde ťa to nebaví. Verím, že sa správne rozhodneš. Ono to fakt príde, naozaj!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…
Jarný detox
Jar je už v plnom prúde a ja si tie jarné lúče slnka neskutočne užívam! Po zime je ale dobré dopri…