Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

partnerské vzťahy

Vzťahy. Tak veľmi rozoberaná téma, pritom na ňu riešenia hľadáme len veľmi ťažko. Občas sa vďaka nim cítime stratení, inokedy zúfalí, ale aj šťastní a naplnení. Je to téma, ktorá mi je neskutočne blízka a nad ktorou sa viackrát počas dňa zamýšľam. Práve preto som sa rozhodla  prispieť článkom z tejto oblasti a podeliť sa o moje latest thoughts, z ktorých už bolo načase sa vypísať. 

Keď som bola mladšia, zvykla som si myslieť, že všetci, ktorí sú vo vzťahu sú automaticky šťastní a majú healthy relationships. Ako som dospievala, spoznávala rôznych ľudí a sama si dvomi vzťahmi prešla, začínala som chápať, že nie je všetko zlato čo sa blyští, a moje vtedajšie predstavy o vzťahoch sa mi začali lámať na malé kúsky. Doslova sa dá povedať, že zistenia a uvedomenia, ktoré prichádzali postupne, mi otriasli svetom a bola som posunutá na začiatok "hry" ako keď hráte človeče nezlob se, a musíte začať odznova. V tomto prípade som sa ale nezlobila, brala som to ako menšie vytriezvenie a začala som svet, ľudí a vzťahy vidieť v trocha inom svetle. 

Bol to aj moment, kedy som sa začala učiť byť sama so sebou. Skutočne byť spokojná len vo svojej vlastnej spoločnosti, nie len naoko. Vnímať samú seba, spoznávať sa a prichádzať na to kto skutočne som, bez už naučených spoločenských programov. Hľadať sa, hľadať to, čo ma napĺňa a robí skutočne šťastnou. Nachádzať to, v čom som dobrá, zdokonaľovanie sa v tom. Uvedomovanie si mojich silných stránok, ale aj prijatie tých slabších a zlých, na ktorých som začala pracovať. A ja som pomaly začala prichádzať na to, že človek naozaj musí byť celistvý, aby mohol s niekým vytvoriť krásny a láskyplný vzťah. 

Častokrát vstupujeme do vzťahu s tým, že práve ten partner je to, čo nám v živote chýba a ktorý to prázdne miesto v nás zaplní. No mnohokrát je to len klam, ktorý sa nám naša myseľ snaží racionálne vysvetliť, keď nepočúvame našu dušu, intuíciu, pocity, ktoré na nás z hĺbky duše kričia a snažia si získať našu pozornosť. Pokiaľ máme pocit, že nám v živote niečo chýba, nezvyknu to byť materiálne veci. Možno nám len chýba stratená sebaláska v dôsledku žitia v tejto modernej dobe. Možno je to stratené sebavedomie v dôsledku šikany. A možno nám v živote chýba smerovanie, vízia, zmysel. Čokoľvek nám chýba, hľadajme ten pôvod v sebe a nehľadajme iných ľudí ako náplasť na naše rany. 


Vstupom do vzťahu prichádzajú aj očakávania. Očakávanie, že ten vzťah vydrží čo najdlhšie, najlepšie navždy. Očakávanie len tých pekných, bezstarostných chvíľ. Očakávanie, že náš partner nás bude chápať aj keď my budeme ticho. Očakávanie, že láska je odpoveďou na všetko a každý jeden problém vyrieši. Máme plno očakávaní, ktoré sa postupne prestanú napĺnať. Pretože ak chceme, aby vzťah vydržal čo najdlhšie, musíme na ňom obaja pracovať. Nie vždy je to 50/50, niekedy jeden partner zvládne dať len 30, a tak ten druhý v ten deň musí dať 70. Pretože ak chceme, aby vo vzťahu prevládali tie pekné a bezstarostné chvíle, musíme spolu komunikovať, vedieť riešiť konflikty a problémy s chladnou hlavou v debate, ktorá náš vzťah posunie ďalej. Musíme byť schopní komunikovať o veciach, o ktorých sa nám rozprávať nechce, ktorým sa vyhýbame, pretože práve tieto veci dokážu posunúť vzťah ďalej. Pretože ak chceme, aby nás partner chápal, musíme mu ukázať svoju nahú dušu, povedať mu o svojich ranách, pádoch, sklamaniach. Musíme byť k nemu úprimní a nič nezatajovať. Musíme mu ukázať naše pravé ja, dokonca aj s tými nedokonalosťami a zlými vlastnosťami, ktoré máme. Pretože ak chceme, aby naša láska bola tá rozhodujúca vec vo vzťahu, musíme ju medzi sebou naďalej pestovať. Musíme sa o ňu starať, venovať jej svoj čas a najmä sa jej oddať. Musíme konať v mene lásky, rozhodovať sa a rozprávať tak, ako by rozprávala láska. Pretože láska je odpoveďou na všetko a dokáže všetko vyriešiť, len jej musíme dovoliť aby nás celých obsiahla. Nesmieme sa báť pádu a sklamania, pretože práve láska nás dovedie na tie správne, krásne, láskyplné miesta. 

Najviac zo všetkého mám v poslednej dobe pocit, že ľudia sa boja vzťahov. Neboja sa ale toho obyčajného vzťahu, ale vzťahu s tým veľkým V. Aký je medzi nimi rozdiel? Obyčajný vzťah je jeden z tých vzťahov, pri ktorých už od začiatku vo vnútri seba tušíte, že to nebude mať dlhé trvanie, ale v kútiku duše dúfate, že áno. Je to vzťah s človekom, ktorého máte istým spôsobom radi, funguje tam chémia a jednoducho si chcete užiť pekné chvíle, ktoré vás spolu čakajú. Je to ten typ vzťahu, v ktorom sa počase vytratí chémia a prestane vás baviť starať sa o ten vzťah, budovať ho, dokonca vás tento vzťah zvykne po čase zväzovať. Naopak, vzťah s veľkým V je vzťah, pri ktorom zo začiatku môžete mať obavy, či ste dostatočný partner pre toho druhého. Je to vzťah, do ktorého sa nehrniete, ale nechávate to medzi vami plynúť s otvoreným koncom. Je to vzťah, kde je chémia už od začiatku, ale nepodľahnete jej. Predtým, než sa po prvýkrát pobozkáte máte spolu niekoľko stretnutí, kde si bozky vymieňate stretnutiami očí a hlbokými pohľadmi. Vzťah, kde vás čoraz viac zaujíma vnútro toho druhého, a čím hlbšie sa dostávate, tým viac spokojnejšie a šťastnejšie sa cítite. Je to vedomý vzťah, stretnutie a splynutie dvoch duší, ktoré sú ochotné na vzťahu pracovať. Duší, ktoré vedia, že sa nestretli len tak náhodou. Je to vzťah, v ktorom sa obaja učia, posúvajú sa spoločne ďalej, a vzájomne v sebe prebúdzajú svoje najlepšie ja. Je to vzťah, ktorý nespútava, práve naopak, dáva veľa slobody a ešte viac lásky. Je to vzťah, v ktorom nemáte strach zo spoločnej budúcnosti, dokonca si ju  viete spolu aj predstaviť. Je to vzťah len o vás dvoch, pretože práve vďaka vášmu silnému spojenie žiadne iné osoby neexistujú. Ktorý vzťah stojí za to? To už je na posúdenie každého z vás, no ja v tom mám jasno :) 

Vzťahy sú komplikovaná oblasť nášho života a častokrát úplne zbytočne. Buďme menej racionálni a viac sa rozhodujme srdcom, našimi pocitmi a toľko omieľanou intuíciou. Skúsme mať čo najmenej očakávaní a dajme šancu spoznať sa a zblížiť sa s ľuďmi, ku ktorým nás to prirodzene ťahá. Neplánujme si budúcnosť do detailov, nechajme sa unášať prúdom žijúc v prítomnosti, užívajúc si každý jeden moment. A hlavne, nebojme sa tých zdravých záväzkov, aj keď zo začiatku z nich môžeme mať strach a obavy. Nič jednoduché za to v konečnom dôsledku nestojí. 

Ak máte záujem prečítať si ďalšie články ohľadom vzťahov, nájdete ich tu

Ako túto oblasť vnímate vy? Podeľte sa o svoj názorr v komentároch, rada nahliadnem aspoň kúsok do vašej mysle a vášho vnímania tohto krásneho sveta :) 

Komentáre

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…
Jarný detox
Jar je už v plnom prúde a ja si tie jarné lúče slnka neskutočne užívam! Po zime je ale dobré dopri…