Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Stres, duševné zdravie, imunita

Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebolo napadlo, že príde pandémia, ktorá nás na istú dobu odstaví a kvôli ktorej budeme musieť zmeniť prístup k životu, ale aj k sebe samým. Celé toto obdobie mi ale ukázalo, že aj ľudia, ktorí si o sebe myslia, že sú psychicky silní a že život je gombička až tak silní nie sú. Že každý máme nejaké to slabé miesto, o ktorom nehovoríme, možno o ňom ani nevieme, ale existuje a keď ho niekto alebo niečo nájde, dokáže nás to vyviesť z rovnováhy a dostať do začarovaného kruhu paniky, strachu, úzkostí. 

Od začiatku pandémie som aj ja sama pocítila stavy úzkosti, paniky, smútku a stresu. Všetko sa menilo doslova z hodiny na hodinu, nemohli sme si byť naozaj ničím istí. Mňa to na(ne)šťastie zastihlo v období maturity a prijímačiek na VŠ, čo mi celú tú situáciu, v ktorej sme sa všetci ocitli po prvýkrát, spravilo o kus viac stresujúcejšou. O tom, či budú alebo nebudú ústne maturity nikto nevedel - ako by sme aj mohli, keď mali byť a o hodinu už opäť nie. Fungovanie našej novozvolenej vlády nešlo podľa predstáv a doteraz  tá komunikácia niekde viazne. Nevedela som čo skôr - či sa venovať maturite, ktorá mohla, ale nemusela byť alebo sa venovať viac VŠ a prijímačkám na ne. Celá istota, ktorú som v tedajší svet mala bola razom fuč. Bolo pre mňa nesmierne ťažké fungovať, rozhodovať sa, dokonca niečo plánovať pár dní dopredu. Úzkosti a panika sa doslova stali akýmisi položkami na "to-do" liste, nakoľko bez nich by ten deň pre mňa už bol divný. Dostala som sa do stavu, kedy som už nevedela ako vypnúť, zrelaxovať sa, upokojiť sa, jednoducho len byť. Bola som v ústavičnom zhone, strese, neistote - a žiaľ, tie pocity trvajú doteraz, aj keď už (vďakabohu) v menšej miere ako vtedy. 

Momentálne som už na VŠ, šťastná, spokojná a za všetko vďačná. Život sa mi otočil o 180 stupňov a aj keď som z tejto zmeny mala mierny strach, som rada, že sa stala, že som zmenila kruh ľudí, miesto bývania a konečne pocítila ten čerstvý vzduch a pocit slobody, ktorý som už tak dlho a moc potrebovala. 

Každopádne práve vďaka štúdium na VŠ som si uvedomila, že stres, panika a úzkosti tú budú vždy. Že to je najmä o našom postavení sa vonkajším, externým okolnostiam, aký postoj a mindset k tomu zaujmeme. Na strednej škole som si myslela, že na vysokej sa stresovať nebudem, predsa len, o nič nejde. Strednú školu spolu s maturitou už dokončenú mám, a tak ak by som si náhodou vybrala zle alebo tú školu naopak nezvládala, stále môžem začať niekde inde, odznova, pretože život nám neustále ponúka množstvo nových príležitostí a možností. No opak je pravdou a ja zisťujem, že to je v nás, ľuďoch, nachádzať si neustále nové dôvody na stres a paniku. Že radi robíme z komára somára a ako keby prikladáme všetkému rovnakú váhu, prioritu, čo nám spôsobuje úzkosti a pocit neustáleho napätia. 


Stres, neustále napätie a úzkosti nie lenže ničia naše duševné zdravie, ale zároveň ovplyvňujú našu imunitu, ktorá je základným pilierom pre správne fungovanie nášho tela a ktorá je pre nás doslova alfa omegou. Každý deň sa potýka s množstvom baktérií a vírusmi, bojuje s nimi, aby nám zaisťovala zdravie. Málokto si tento fakt uvedomuje a tým pádom častokrát či už vedome alebo nevedome robíme vecí, ktoré jej ubližujú a narúšajú jej schopnosť nás ochraňovať. Či už sa jedná o nedostatočne výživnú stravu, veľa cukru, kávy, alkoholu, cigariet alebo nedostatok spánku, príliš veľa stresu a nedostatok socializácie, všetko sú to veci, ktoré ju narúšajú a spôsobujú v našom tele nesúlad. 

Určite ste už počuli o tom, že vám niekto hovoril, aby ste si posilňovali imunitu. Väčšinou to začína práve na jeseň, kedy sa aj príroda a svet okolo nás mení a máme takú akúsi automatickú potrebu sa o seba viac starať a viac sa ponárať do seba samotných. Aj keď niektorí lekári tvrdia, že imunita sa posilňovať nedá, nie je tomu úplne tak. Či už si to chceme alebo nechceme priznať, nemôžeme sa porovnávať s našimi starými alebo prastarými rodičmi, že oni pre to nič nerobili a boli zdraví. Pretože vtedy naša planéta nebola tak neskutočne znečistená ako je teraz. Vtedy potraviny ešte skutočne mali svoje výživové hodnoty a ľudia jedli všetko, neriešili či je v jedle cibuľa. Ľudia nefungovali ako roboti bez oddychu, nenaháňali sa za peniazmi, neponocovali dlho do noci, nemali technológie, neriešili nádchu antibiotikami. Doba vtedy a doba teraz je neskutočne rozdielna, a preto nie je možné ich porovnáť a žiť v tom, že moja imunita skutočne funguje na 100%. 

Stres už je charakterizovaný ako choroba 21.storočia. Ja sama si uvedomujem, že je to môj každodenný spoločník, aj keď na to hrdá nie som. A keďže sa blíži obdobie skúškového a úprimne, sám život je teraz pomerne stresujúci a zmeniť svoj mindset a dostať stres pod kontrolu nejde zo dňa na deň, rozhodla som sa zaobstarať si veci, ktoré mi pomôžu posilňovať si imunitu, a tak nedať stresu ďalšie príležitosti na to, ničiť aj moje fyzické telo. A nakoľko doma väčšinou nakupujeme práve z BENU lekárne, voľba padla na nich. Po dlhšom hľadaní toho pravého orechového som našla dva produkty, ktoré mi prišli ako tá správna voľba pre mňa. Jedná sa o tabletky Stressease a extrakt z echinacei. 

Stressease sú tabletky od firmy Jamieson. Doma máme práve od tejto značky aj iné vitamíny s ktorými sme maximálne spokojní nie len my, ale aj moji starí rodičia. Preto som neváhala a šancu dala práve stressease, ktorého tabletky v sebe obsahujú 13 vitamínov a minerálov. Celkovo je tento produkt navrhnutý tak, aby podporil správnu činnosť nervového systému, pomohol odstrániť vyčerpanie a únavu, aby prispel k správnemu fungovaniu imunitného systému a psychiky, ako aj podporili zdravie nechtov, pokožky, vlasov a kostí. V balení je dokopy 90 tabliet, pričom sa odporúča ich užívať každý deň s jedlom, tým pádom vám toto jedno balenie vydrží až 3 mesiace. Užívam ich zatiaľ pomerne krátko, avšak už za tú dobu som si stihla všimnúť menšie napätie a vnútornej "ťažoby". A ak vás náhodou aj stres netrápi (čo verím, že každého áno), odporúčam tieto tabletky aj ako doplnok výživy, nakoľko všetky základné vitamíny a minerály v ňom obsiahnuté sú. :) 

U nás doma sa snažíme vždy všetko riešiť najprv alternatívne a až v krajnej možnosti pristúpiť k liekom. Už dlhšie sme doma mali tabletky z echinacei, ktorá je známa tým, že sa používa ako podpora správneho fungovania imunitného systému. Nakoľko som s ňou mala takisto dobré skúsenosti, tentokrát som sa rozhodla zobrať si ju vo forme extraktu, ktorý sa okrem vnútorného použitia dá použiť aj na to vonkajšie. V tom prípade je vhodná na drobné poranenia pokožky a plesňové infekcie ako pokožky tak aj ústnej dutiny. Vnútorne sa odporúča používať minimálne 7 dní na dosiahnutie požadovaného účinku, nie však dlšhie ako 8 týždňov bez prestávky. Mne z nej už celkom ubudlo, takže si plánujem objednať aj ďalšie balenie, nakoľko echinacea je poklad medzi bylinkami a jej využitie je naozaj široké. Ja ju plánujem ešte použiť na pokožku, kde sa mi tvoria drobné ranky, nakoľko pôsobí protizápalovo, a tak verím, že si aj s týmto menším problémikom poradí. Každopádne je to skvelý doplnok na prevenciu viróz, chrípok a prechladnutí, čo sa najmä v tomto chladnom, zimnom období zíde. 

Ak ešte neviete, čo by ste chceli niekomu kúpiť ako vianočný darček, tieto dve veci určite odporúčam zabaliť ako balík na podporu imunity. Nie lenže to toho človeka poteší, nakoľko zdravie je to najviac, čo máme a bude rád, že naňho v tomto smere myslíte, ale aj vy budete mať pocit, že ste dali zmysluplný darček. Ja sama som tento rok vytvorila viac takýchto balíčkov pre mojich blížnych a mám z toho sama obrovskú radosť :). 

Podporujete si svoju imunitu alebo ju beriete ako samozrejmosť? Ak áno, akým spôsobom? :) 

Komentáre

  1. Určite mrknem na Stressease, neznie to ako zlý nápad. Vždy som mala problémy so zvládaním stresu a úzkosti, ale po iné roky sa to viazalo na školu, skúšky a povinnosti s tým spojené; avšak od začiatku tohto roka mám pocit, že strácam pevnú zem pod nohami. A určite nie som sama. Je toho veľa, všetko sa až príliš rýchlo mení, nikto si nemôže byť ničím istý na sto percent 🤷🏼‍♀️

    SIMPLYBERENICAFacebook PageREAD ABOUT "ARE YOU STORING FOOD CORRECTLY?"

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne ten stressease naozaj pomáha, užívam ho denne a pociťujem väčšiu duševnú pohodu a aj lepšie zvládanie stresových a krízových situácií, takže určite po ňom mrkni, nakoľko tým nepríjemným, stresovým situáciam sa človek len ťažko vyhne 😏

      Odstrániť
  2. Stres je veľký nepriateľ všetkého. Zdravie, imunity, chudnutie, atď. Ja som si stresom našťastie neprivodila žiadne zdravotné ťažkosti, ale nedarilo sa mi kvôli nemu schudnúť. Už som z toho bola zúfalá. Z niekoľkých dôvodov som sa snažila dať do psychickej pohody a až keď sa mi to podarilo, tak začali ísť dole kilá. Kúpila som si fitness náramok a začala som chodiť von behať. Pohyb na čerstvom vzduchu mi vžycky zlepšia náladu. Zabudnem na všetky starosti a len sa sústredím na to, aby som toho ubehla čo najviac :-) .

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
Jarný detox
Jar je už v plnom prúde a ja si tie jarné lúče slnka neskutočne užívam! Po zime je ale dobré dopri…