Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

The Shack



Je pár minút pred deviatou a ja sedím vo svojej tmavej izbe, v pozadí hrá náhodný playlist zo Spotify, a ja píšem tento článok, ktorý si s veľkou pravdepodobnosťou zajtrajší deň prečítate. Oh God, how much I love these magical evening!

Neviem, či ste už počuli niečo alebo ste dokonca videli film Chatrč. Keďže je to bestseller, tak predpokladám že cca viete o čo sa jedná. A keďže som nikde inde nevidela recenziu na túto knihu, rozhodla som sa, že ju spravím ja. Lebo kniha tohto charakteru a s takouto myšlienkou nesmie ostať nepovšimnutá. 

Hlavný hrdina knihy je Mackenzie - otec troch detí. Missy, ktoré je jeho najmladšie dieťa počas rodinného výletu unesie lienkový vrah, ktorý sa zameriava presne na také dievčatká ako je Missy. Samozrejme, malú Missy vrah zavraždí a Mackenzie si to nevie odpustiť či už sebe alebo Bohu. Mack mal už pomerne ťažké detstvo, ktoré ho do značnej miery poznačilo. Už v tej dobe z veľkej časti zanevrel na Boha a nikdy ho nedokázal pochopiť, nech sa akokoľvek snažil. Vždy prišli nové a nové otázky, na ktoré mu nemal kto odpovedať. Pár rokov po smrti jeho dcéry mu do poštovej schránky príde nečakaná pozvánka, aby sa znova vrátil do tej chatrče, v ktorej bola Missy zavraždená a telo bolo záhadne schované. Najprv to považoval za hlúpy žart, nebodaj odkaz od vraha, ktorý si brúsil zuby už aj naňho. No napriek všetkým neistotám sa na cestu pripraví, ženu s deťmi pošle za rodinou a sám sa vyberá do Chatrče, v ktorej sa stane mnoho nečakaných a pre mnohých nepochopiteľných udalostí.

Ja sama som do tejto knihy vysoké nádeje nedávala. Myslela som si, že to bude prudko náboženská kniha - i napriek tomu že som veriaca, nie som kresťan s veľkým K. No bola som milo prekvapená. Ako napísali mnohé známe osobnosti, ktoré knihu čítali, táto kniha má potenciál spraviť s našou dobou veľké veci. Nie je to len kniha o Bohu a jeho hľadaní, ale o tom, ako človek práve v tých najhorších situáciách nachádza sám seba. Chatrč odpovedá na mnohé náboženské i existenčné otázky, vysvetľuje súvislosti, ktoré v tomto svete vládnu a poukazuje na 'pravdy', ktoré v dnešnom svete vládnu.

Možno si hovoríte:"Prečo by som mala tejto knihe veriť čo len jedno slovo? Čo keď je to len hlúposť?" Na toto mám len jednu jedinú odpoveď. I keby ten príbeh nebol pravdivý, čo je, tak by som si tú knihu prečítala tak či tak. Lebo spracovaná je perfektne. Nie je to len jedna z kníh, ktorú prečítate a odložíte do vašej domácej knižnici. Je to kniha, ktorá vo vás vyvolá mnohé emócie - od úprimných úsmevov až po minuté balenia vreckoviek. Po jej prečítaní budete tento svet brať aspoň o kúsok inak ako práve teraz, v tomto momente. Odpovie na mnohé otázky, čím vám pomôže či už duchovne alebo psychicky porásť. A taktiež, je to kniha, ktorej na prvé prečítanie neporozumiete - aspoň nie celej. Pri každom ďalšom čítaní vám kniha odhalí nové a nové skutočnosti, ktoré ste predtým nezaregistrovali. A to je hlavný dôvod, prečo som si ja túto knihu obľúbila.

Knihu odporúčam všetkými dvadsiatimi prstami na nohách i rukách. Doma mám aj jeho ďalšiu knihu Rázcestia, ktorú si plánujem v blízkej dobe taktiež prečítať. No to už skôr počkám na tie jesenné večere pri sviečkach a čajoch. A do tretice si chcem ešte zaobstarať jeho knihu Eva, no myslím, že to má ešte chvíľu čas.

Čítali ste už túto knihu? Zaujala vás táto kniha, či máte radi skôr iný typ kníh?

Love, Lea x


Komentáre

  1. Knihu Chatrč jsem nečetla, ale poslouchala jsem jí v audioknize :) a hodně mě oslovila.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. knihu som už veľa ráz obzerala v kníhkupectvách, no presne ako píšeš, odrádzalo ma to náboženské ladenie... ale po tvojej recenzii jej nakoniec dám šancu :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…