Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Mozzarella in main part

Raz a znova ležím v posteli a liečim sa. Rozmýšľam čo robiť i keď by som mala dopísať esej, začať čítať 600 stranovú knihu do školy a učiť sa matematiku, a informatiku, namiesto toho som sa rozhodla znova prispieť niečím na blog.

Predpokladám, že mnohé z vás, ak nie všetky, ste už minimálne raz ochutnali mozzarellu. Ja som sa k nej dostala nedávno, vždy som si ju odopierala, nemyslela som si, že je to niečo, čo by mi mohlo chutiť. A predsa.

Mozzarella je jeden z najznámejších syrov, ktorého pôvod je v Taliansku. Je to surovina, ktorá sa používa už od stredoveku a zvykne sa hovoriť, že prvá mozzarella vznikla nehodou v Neapole. Zvyčajne sa vyrába z byvolieho alebo kravského mlieka, avšak kvôli nedostatku byvolieho mlieka je to častejšie kravské mlieko alebo ich kombinácia. Jej doba dozrievania je približne 1 až 3 mesiace. Obsahuje približne 28 gramov bielkovín, 17 gramov tuku a len 3,1 gramov sacharidov. V súčasnosti sa mozzarella používa najmä do rôznych šalátov a Taliani si ju dávajú aj ako prílohu na pizzu (odporúčam vyskúšať, je to skvelá kombinácia!).

Nakoľko som si mozzarellu veľmi obľúbila, zaradila som ju do svojho jedálnička veľmi rýchlo. Väčšinou si ju dávam ako olovrant alebo desiatu do školy, poprípade si ju doprajem večer, keď mám veľa učenia a potrebujem nakopnúť.

Jej príprava nie je vôbec náročná. Ja si ju robím tak, že si ju nakrájam na obdĺžniky, pridám k tomu cherry paradajky, čerstvú bazalku a niekedy aj uhorku, podľa chuti. Následne to cele okorením zmesou štvorfarebného korenia (čierne, biele, zelené a rúžové) a pokvapkám olivovým olejom.

Máte radi mozzarellu?

Komentáre

  1. Kedysi som ani ja veľmi mozzarelu nejedla a cítila som k nej odpor (hlavne k tomu baleniu - prišlo mi divné, že je v náleve a navyše taká mäkká :D), ale keď som ju raz ochutnala, tak je súčasťou aj môjho jedálnička :D Aj keď my kupujeme zväčša mini mozzarely, ktoré rada potom dávam do šalátu (a už ich nemusím krájať) :D
    BEELIEVIN

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, mozzarela je výborná. Taky si ji zvyknu takhle nakrájet s rajčátky. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mozarellu milujem ♥ Asi najviac na svete! :D Akurát teraz držím diétu, tak ju nejem v takom množstve ako kedysi.. vlastne, nejem ju vôbec :D Ale občas si doprajem cottage cheese :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mozzarelu mám veľmi rada, najviac s cherry rajčinkami a reďkovkou:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…