Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

One of the most lovely places



Košice. Európske hlavné mesto kultúry. Úprimne, po bližšom spoznaní tohto mesta sa už tomuto označeniu absolútne nečudujem. Dokonca s ním súhlasím! Košice sú skutočne nádherné, priam božské! Nepatrím k tej skupinke ľudí, ktorú nadchne každé jedno mesto. Doteraz som si obľúbila len Bratislavu, Poprad a po novom Košice. Bratislavu a Košice natoľko, že už sa tam kukám po výškach. Samozrejme vysoké školy v Česku sa chystám pozrieť tiež, no ak by som mala ostať študovať na Slovensku, určite v jednom z tých miest. A čím si ma tie Košice tak získali?


Kultúra

Ako som už spomínala vyššie, titul európskeho hlavného mesta kultúry majú zaslúžene. Hneď ako do Košíc dorazíte, uvidíte úžasnú vlakovú stanicu s neskutočným množstvom obchodov a kaviarní. Kúsok od stanice je aj námestie a to je neskutočne krásne. Množstvo kaviarní, reštaurácií a najmä krásnych, historických budov. Ak by ste čakali nejaké nudné kaviarne, sklamem vás. Každá kaviareň je niečím zvláštna a práve tým výnimočná. Takisto nájdete v centre aj množstvo múzeí, ktoré určite stoja za pozretie. Ja som ich žiaľ navštíviť nestihla, no pri najbližšej návšteve to rozhodne napravím! Každopádne kultúra tohto mesta vás naozaj očarí. 

Spievajúca fontána

Okrem krásnych budov na námestí nájdete aj spievajúcu fontánu. Verím, že ste o nej už niečo počuli. Ja som ju zažila len cez deň, ale neľutujem. Okrem krásnych fotiek som si aj neskutočne užila tú atmosféru, ktorá tam bola. Večer sa fontána vždy rozsvieti svetlami rôznych farieb a k tomu hrá aj hudba, a verím, že takto večer je ešte magickejšia. A taký menší tip - nikdy, ale naozaj nikde sa nefoťte pri fontáne ako ja na fotke vyššie, lebo budete celí mokrí. 

Vždy je čo robiť

Košice a okolie určite nestihnete preskúmať za jeden deň. A myslím, že aj víkendový pobyt by bol málo. Vždy je tu množstvo nových uličiek, trás a miest, ktoré stoja za preskúmanie. Napríklad za návštevu stojí aj kulturpark, zoo, vyhliadková veža alebo botanická záhrada. A to som vymenovala len malú časť z toho všetkého!

ZOO

Táto zoo je ževraj najväčšia na Slovensku. A priznám sa, celkom som o tom pochybovala. Avšak keď som tam strávila 4 hodiny chodením a stále som neprešla celú zoo, pochybnosti odišli. Je tu neskutočné množstvo zvierat. Od antilóp až po show so zlatučkými tučniakmi. A nájdete tu aj moje milované surikaty ❤. Samozrejme je tu aj množstvo stánkov s občerstvením a atmosféra spolu so zvieratkami bola skvelá. Okrem toho sa v areáli zoo nachádza aj dinopark, letná bobová dráha, lyžiarský areál a mnoho miest na turistiku. 

Botanická záhrada

Botanická záhrada sa nachádza pri univerzite Pavla Jozefa Šafárika a naozaj stojí aspoň za jednu návštevu. Vôbec nevadí, že sa v rastlinách nevyznáte lebo ani ja, ale prechádzať sa záhradou, kde sú stovky rastlín bol pre mňa zážitok. Od stromov, jazier, potôčiku až po kaktusy. Nájdete tu naozaj všetky druhy rastlín. Aspoň myslím. Okrem toho je tu aj niekoľko sklenníkov, no verejnosť sa dostane len do jedného, ktorý je vo vnútri budovy. V ňom sa cítite doslova ako v pralese, dokonca tam bolo tak dusno, že sa až zle dýchalo 😃. Každopádne vydržali sme a bolo to skvelé. Dokonca sa hore nad botanickou nachádza aj mini zoo, avšak tam som ja nebola. No bolo mi povedané, že sa tam dostanete aj do lesíka. Ja osobne si viem predstaviť aj meditáciu tu alebo len také oddychové čítanie vďaka lavičkám a rôznym zaujímavým zákutiam. Ani sa nečudujem, že tu mnoho ľudí chodí 'vypnúť' a zrelaxovať sa. :) 

Boli ste už v Košiciach? Ak áno, zapáčili sa vám alebo práve naopak? 

Love, Lea x

Komentáre

  1. Óóó, taká som šťastná, že sa ti moje milované Košice tak zapáčili!!!! :) Celkom by ma zaujímalo do akých kaviarní si zavítala, ale ako píšeš, každá jedna je unikátna :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ❤️ Joj, keby si tie ich názvy ešte pamätám, tak by som ti povedala :(

      Odstrániť
  2. Do Košíc sa chystám už dlho, tak snáď na rok sa mi to už podarí.Krásne fotky k článku:)
    The Noela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a dúfam, že sa tam dostaneš, stojí zo za to, naozaj :)

      Odstrániť
  3. Je celkom zaujímavé vidieť a čítať o tvojom pohľade na Košice :D Ja sama netuším, koľkokrát som v nich už bola - ale určite viac ako sto :D Od Prešova sú vzdialené len tridsať kilometrov, vlakom je tam človek tiež za chvíľočku, takže už nespočetne veľa krát sme tam boli so sestrami, s rodičmi, so spolužiakmi alebo len s kamoškami na nákupy :D
    A pripomenula si mi dve veci - ako sme si raz celá trieda v košickej ZOO adoptovali medvedíka čistotného (a potom sme si raz spravili výlet, aby sme sa naň šli pozrieť) a tiež ako sme pôvodne mali ísť aj ako trieda do botanickej, keďže mali DOD, ale nejako zlyhala organizácia a šla som len ja a moji dvaja spolužiaci :D Ale ani jeden z nás to neľutoval, keďže bolo úžasne :D
    A raz určite choď aj do toho mini lesíka - nie je tam síce veľmi čo na pozeranie, ale človek až zabudne, že je stále v druhom najväčšom meste na Slovensku :D
    Veľmi pekný článok! ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chápem ťa, je to podobné ako keď niekto príde do môjho rodného mesta a je z neho unesený, pritom tu pre mňa nič také významné nie je :D Nabudúce sa v tom lesíku určite zastavím. A ďakujem! ❤

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…