Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Humiliating


Celý svoj doterajší život som nepatrila k tým najviac obľúbeným ľuďom. Práve naopak. Bola som vždy tá, ktorú každý riešil, ktorú každý ohováral a ponižoval. Dá sa povedať, že tak, ako ma niektorí milujú ma aj iní nenávidia.

Dá sa povedať, že so šikanou a ponižovaním som sa stretla už na základnej škole. Na mojej prvej základnej škole, kde som strávila šesť a pól roka som to najviac postrehla prestupom na druhý stupeň. Práve v tomto veku vedia byť deti najzákernejšie. Ponižovanie od starších spolužiakov, že mám inú orientáciu (čo ani nemám), hádzanie do skriniek, obťažovanie na toaletách, ničenie vecí,.. .Bolo to naozaj ťažké, hlavne čo sa psychiky týka. Väčšinou sa deti uzatvoria do seba a nikomu sa nezdôveria, no ja som spravila presný opak. Začalo sa to riešiť a tak som z tejto školy nakoniec odišla na druhú - kresťanskú. Doteraz som ale neprišla na odpoveď, prečo sa to dialo. Mnohí mi povedali, že to bolo kvôli mojím úspechom. Totižto, bola som zapájaná do rôznych súťaží a úloh v škole. Väčšinou som akcie moderovala, v školskom divadle som hrala hlavné úlohy, vždy som bola z triedy ja tá s najlepším prospechom a učitelia ma jednoducho milovali. No jednu vec si priznať musím. Ja sama som správaním ukážková nebola. Dá sa povedať, že svojím spôsobom som bola troška rozmazaná a myslela som si o sebe viac, než je zdravé. Mnohým som svojimi činmi ublížila, čo ma teraz naozaj mrzí. No čo ma mrzí ešte viac je fakt, že som sa každému z nich neospravedlnila. A tak som si v jeden deň uvedomila, že som rada, že som i takúto ťažšiu časť svojho života zažila a že mi to práve naopak, mnoho dalo. Vzalo mi to takmer celé sebavedomie, vďaka čomu som sa ďalšie roky dosť stiahla do úzadia. Ale na druhú stranu, vďaka tomu som sa stala o kúsok lepším človekom, ktorý pochopil, že sa k ľuďom nemá chovať tak, ako nechceme, aby sa oni chovali k nám.

Na mojej druhej základke to tiež práve nebol med lízať. Nezapadla som tak, ako som chcela a šikana pokračovala. Doteraz sa smejem na tom, aké stupídne veci sa robili. Od jednej baby, ktorá strašne dbala na svoj make-up, som dostávala rôzne posmešky typu na čo sa líčim, keď mi to ani nepomôže. Iné mi prehadzovali cez 'neúplnú stenu' (ak chápete, čo tým myslím) mydlo v papierových vreckovkách na toaletách. Iné mi zas chceli zničiť veci. No všetko sa zmenilo a všetky sme si k sebe našli cestu. Za všetky tieto trápne veci sme sa navzájom ospravedlnili a pokračovali sme ďalej, už nie v nepriateľstve, ale v kamarátstve, a veľká časť z nich trvá doteraz. Dokonca s jednou babou sme sa nenávideli natoľko, že z toho vzniklo najlepšie kamarátstvo, ktoré trvá doteraz - už krásnych 6 rokov. Zas a znova sa mi potvrdilo, že život má naozaj zvláštny zmysel pre humor.

Aby toho nebolo málo, šikanu a ponižovanie zažívam aj teraz na gymnázium. Prvý rok a pól som si to všetko brala naozaj celkom k srdcu a mnohokrát som nad tými svinstvami aj plakala. Viete, keď si na vás zasadne osoba ešte skôr, než ste vôbec vedeli, že existuje a k nej sa neskôr pridajú iní, a vy sami neviete prečo, je to naozaj smutné. Zažila som mnohé situácie, v ktorých som sa ocitla naozaj nevinne. Dokonca som už bola ponižovaná aj na sociálnych sieťach. No teraz sa veci o dosť zmenili. Jednak mnoho ľudí dospelo a zistilo, že pôvodom všetkého zlého boli predsudky, a ja sama som sa zmenila tiež. Zmenila som samú seba, svoje myšlienky, spôsoby, činy. Postupne nachádzam svoje už dávno stratené sebavedomie, prichádzam na to, že mnohé veci sa dajú robiť inak, že všetko má svoj zmysel a hlavne, že všetko zlé je na niečo dobré.

Pôvodne mal mať tento článok rovnakú, ak nie hlbšiu pointu akú mal ten o Instagrame. Ale z nejakého dôvodu som ho napísala práve takto. Otvorila som sa vám, pretože úprimnosť je tá najlepšia možná cesta a pretože vďaka tomuto ma spoznáte ešte bližšie. No predsa len má tento článok aj jednu oveľa hlbšiu pointu. Nikdy, ale naozaj nikdy sa nenechajte ponižovať. Nenechajte sa ostatnými tlačiť nadol. Nedovoľte im, aby ste kvôli nim vyhasli. Neberte vážne ich slová, aj keď vám napáda, že možno majú pravdu. Ak vám povedia, že vás chcú psychicky zničiť, odporúčte im odbornú pomoc. Dokážte im, že ste silnejší, než si oni mysleli. Že vás na dno nedajú, aj keby sa na hlavu postavili. Obraňujte sa, no nikdy, naozaj NIKDY, sa neznižujte na ich úroveň. Modlite sa, aby svoje srdce zaplnili láskou a tak z neho vytlačili nenávisť. Modlite sa za nich, aby im Boh odpustil. Pretože to je to jediné, čo pre nich spraviť môžete.


Love, Lea x



Komentáre

  1. pekne napísané ;) naozaj ma veľmi mrzí, že máš toľko nepríjemných skúseností, až ma to prekvapilo... dúfam, že sa veci zmenia, ale z vlastnej skúsenosti viem, že niekto dospieva skôr, niekto neskôr a niekto vôbec, takže to bude boj... ale držím ti palce a gratulujem aj k sebareflexii, tento druh úprimnosti nie je nikdy jednoduchý :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. Úprimnosť je jedna z najlepších vecí, ktoré môžeme dať sebe i ostatným :)

      Odstrániť
  3. Krásne napísané ♥ Úplne som sa v tvojich slovách našla... aj mne sa na základnej vysmievali a doteraz som nenašla príčinu.. Tiež mám najlepšiu kamarátku, ktorá patrila medzi ľudí, ktorí sa mi vysmievali. Zvláštne však? Koho by to napadlo. Veľmi ťa obdivujem za to, že sa takto vieš otvoriť a zdôveriť sa. Ja to nedokážem a aj na blogu mi to robí veľký problém.

    Wear the Confidence

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! No zisťujem, že práve tie zvláštne veci majú v mojom živote veľký zmysel :) Úprimnosť síce nie je jednoduchá, ale je krásna a oslobodzujúca

      Odstrániť
  4. Super článok a úplne ti rozumiem. ľudia sú v dnešnej dobe hrozne falošní sama som sa o tom neraz presvedčila a tiež som mala zlé obdobie...Chce to čas kým spoznáš kto je naozaj tvoj najlepší kamarát a má ťa naozaj rád. Najlepšie čo sa mi mohlo stať bolo to, že som sa na všetkých "vykašlala" už ma viac netrápilo čo si o mne myslia čo o mne hovoria...svedčí to len o tom, že nemajú zaujímavý život a tak riešia tých druhých...závidia ti, že robíš to čo robíš, že možno vyzeráš lepšie než ony, že si múdrejšia, že máš lepšie známky...dôvodov je milion a oni si vždy niečo nájdu...takže najlepšie je neriešiť a ich dobre že nie neroztrhne potom...;)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásne napísaný článok:) Takisto som sa na základke stretla so šikanou, presne keď som prešla na 2. stupeň. Dnes som rada aj za túto časť môjho života, aj keď vtedy som sa veľmi trápila. Naučilo ma to veľmi veľa vecí, ktoré som síce pochopila až neskôr a tí ľudia, ktorí to vtedy všetko robili.. No povedzme, že dnes sa snažia byť moji veľkí kamaráti. Starali sa do druhých a všetku energiu sústreďovali do ubližovania a pritom zabudli pracovať na sebe:)

    Saja Frey Blog

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vždy bolo pre mňa zaujímavé vidieť, respektíve počuť o týchto problémoch od ľudí, ktorí nie sú z môjho blízkeho okolia. Neviem, čím to je, no ja som sa ani na základnej, ani na strednej so šikanou vôbec nestretla - nie preto, že by som chodila s klapkami na očiach alebo sa s nikým nerozprávala. Jednoducho neviem o nikom, kto by bol šikanovaný alebo niekoho šikanoval - asi to akosi nebol problém na školách, ktoré som navštevovala. Najbližšie, ako som sa k šikane dostala, bol prípad spolužiačky mojej sestry (vtedy boli asi tretiačky na základnej), s ktorou sa hádali dve dievčatá o ročník vyššie. Absolútne si nepamätám, o čom to bolo, no keď sa spätne dívam na tú situáciu, neviem, či by som to označila ako šikanu, skôr ako nie veľmi slušnú a pokojnú výmenu názorov vonku pred školou, no vzhľadom k tomu, že ma na to upozornila sestra a bola to jej kamarátka, ktorú som aj ja poznala, šla som vtedy za tými dievčatami povedala im, nech jej dajú pokoj, a pokiaľ viem, odvtedy sa to nestalo a spolužiačku mojej sestry skutočne už neotravovali.
    Mrzí ma však situácia, v ktorej si ty, najmä preto, lebo s tým nič nespravím (keďže v tomto prípade neviem, kto ti s tým nedá pokoj; ale dúfam, že ti nezmyselné poznámky ľudí, ktorí nestoja za čas a pozornosť, neskazia roky na strednej, ktoré by mali byť plné krásy, smiechu, zábavy a ničnerobenia 💕
    A STYLISH BEE // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…