Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Some day when your head is much lighter, some day when the world is much brighter



Som vyčerpaná. Tak moc si prajem aby to bol ten typ únavy, z ktorej sa človek vyspí. No miesto toho sa so mnou moja vyčerpanosť tiahne už roky. Dlhé roky som to zvládala, no žiadny silný človek nie je silným navždy.

Pred rokmi som si myslela, že človek, ktorý je psychicky vyčerpaný nie je silný. Považovala som samú seba za niekoho, kto všetko zvládne. Nemôžem povedať, že som všetky situácie doteraz nezvládla - niektoré lepšie, iné zas horšie. Ale predsa len som si nimi prešla a spravili zo mňa osobu, ktorá je teraz omnoho silnejšia, ako predtým. Tak prečo vlastne pociťujem psychickú vyčerpanosť?

Myslím si, že každá ľudská vlastnosť má svoje dane. A preto sa domnievam, že i silní ľudia za to, že sú silní, mnohokrát pykajú. Ba aj dvakrát viac, ako iní. Žijeme v dobe, kedy každý druhý človek o sebe prehlási, že je silný. No tým len zakrýva to, že je zraniteľný. A zraniteľní sme všetci - aj ty, aj ja. Len niekto viac a niekto menej. Skutočná sila človeka sa neprejavuje tým, že samého seba zaňho považuješ. Skutočná sila človeka sa nemeria ani veľkosťou svalov. Skutočná sila človeka vychádza z jeho vnútra. Je to všetko to, čím si človek musel prejsť a hlavne spôsoby, akými situáciami prešiel.

Skutočne silní ľudia to v dnešnom svete nemajú ľahké. Silní ľudia svoju 'silu' nezneužívajú proti iným, no aj napriek tomu sa po väčšine ocitnú v situáciách, kde sa ich sila preukazuje. Silní ľudia sa dostávajú do situácií so 'silnými' ľuďmi, ktoré mnohokrát končia zle. Pretože ľudia neznesú fakt, že je niekto silnejší ako sú oni. Že existuje niekto, kto sa dokáže so situáciami vyrovnať. Že existuje niekto, kto boje nevyvoláva, no i napriek tomu na konci vyhrá.

 V poslednej dobe som si prešla mnohými situáciami. A aj keď som pár z nich nezvládla tak, ako som si predstavovala, teraz som víťaz ja. Lebo aj napriek tomu, že moje riešenie problémov nebolo vždy dvakrát ideálne, vždy som ostala čestná a úprimná. Nie je víťaz ten, kto za chrbtom rozpráva bludy a tým si hojí ranené ego. Dokonca nie je víťaz ani ten, kto sa hrá na dospelého a nad vecou, pritom je to jeden z tých zakomplexovaných ľudí. Žiaden z týchto typov ľudí nie je víťaz, lebo silní ľudia nezhadzujú iných pre svoj prospech. Silní ľudia neriešia iných ľudí. Nesnažia sa zakryť fakt, že aj oni sú zraniteľní. Silní ľudia nepodporujú zlo a klamstvo. Silní ľudia sa neboja vystúpiť z davu a povedať, čo si myslia, aj keď tým niekoho môžu uraziť.

Možno fakt, že som vyčerpaná je následkom toho, že som úprimná a čestná. Z celej duše nenávidím klamstvo a vždy, keď môžem, bojujem za pravdu a spravodlivosť. A ako bolo zvykom aj v histórií, tak aj dnes sú práve títo ľudia tí, ktorých ľudia nemajú radi a bojujú proti nim. Lebo silní, úprimní ľudia sa neboja povedať, čo si myslia. Neboja sa vyjsť s pravdou na povrch. S pravdou, ktorú ľudia počuť nechcú, lebo si chcú naďalej žiť vo svojej bublinke, kde slovo ako pravda a úprimnosť svoje miesto nemajú.

Práve preto som vyčerpaná. Lebo ľudia bojujú za svoju pravdu a nechcú prijať iný názor. Ľudia vidia iných ako zlých a seba ako tých správnych. V mojom okolí som práve ja tá zlá. Osoba, ktorá je údajne nevyspelá, ktorá trepe hlúposti za hlúposťami. Dokonca si dovolím povedať, že som obľúbenou témou na diskusiu medzi ľuďmi. Diskutujú o mne ľudia, ktorí ma ani trocha nepoznajú. Ľudia, ktorí niečo počuli a berú to za sväté. Dlho som sa voči tomu bránila, ale aj v tomto smere som už vyčerpaná. Lebo hádať sa s takýmito ľuďmi je ako hádzať hrach o stenu - neúčinné a hlavne zbytočné akejkoľvek námahy.

No i napriek tomu ma štve fakt, že mi ľudia nevedia dať pokoj. Neviem, či ľudia už naozaj nedokážu zniesť, že iný človek je silnejší ako oni a tak si to takto ventilujú alebo si tým chcú niečo dokázať. No jediné a čo ľudí prosím je, aby ma už konečne nechali žiť svoj život. Aby sa mi doňho nestarali a nedávali mi rady a odporúčania. Lebo nakoniec si tie vaše rady k srdcu aj tak nevezmem. Aby ľudia nestalkovali každý môj krok, aby neanalyzovali každú jednu vec, čo napíšem alebo poviem. Aby si ľudia odpustili tie hnusné, závistlivé pohľady. Netúžim byť tou drama queen, ktorá je zapletená skoro v každej veci, lebo niečo poviem. Keď ja napriek tomu, že toľko krivdíte, necítim potrebu niekoho rozoberať a riešiť, prečo to robíte vy? Prečo to robíte vy, ktorí o sebe tvrdíte, že ste silní a vyrovnaní, a nepotrebujete riešiť malichernosti?

Jediná vec, čo si prajem, aby nastala, je čas, kedy ľudia nebudú potrebovať riešiť mňa a moju osobnosť. Nie som osoba, ktorá má bújny a zaujímavý život. Príde mi malicherné riešiť človeka na základe toho, čo vysloví. No predsa len všetkých veľkých a silných ľudí ľudia zvykli posudzovať práve na základe ich myslenia a slov. Lebo silných ľudí necharakterizuje nič iné, ako sila slov. No aj napriek tomuto faktu si prajem, aby som mala od ľudí pokoj - aspoň teda od tých, ktorí majú hlavy poškatuľkované a nevedia si nič pripustiť. Prajem si, aby ľudia viac riešili seba a to, čo vychádza z ich úst, ako to, čo povie niekto, kto im nie je práve po chuti. Prajem si, aby ľudia pochopili, že rozprávaním a analyzovaním iných osôb oni lepšími a silnejšími nebudú. Prajem si, aby som mala od ľudí, zlých ľudí, nadobro pokoj a bola obklopovaná len ľuďmi, ktorí mi do života niečo prinesú.

Komentáre

  1. Asi jediné, čo ti k tomu viem povedať, je to, že sa snaž takýchto ľudí totálne odstrihnúť zo svojho života. Vyhýbaj sa im, pokiaľ je to možné, odstrihni ich od seba, od svojich sociálnych sietí, prestať sa kamarátiť s ľuďmi, ktorí sú v kontakte s tými, ktorí ti nedajú pokoj. Zíde z očí, zíde z mysle. Ty sa prestaneš zaoberať nimi, a po čase zabudnú aj oni na teba.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Snažím sa o to, ako sa len dá - no obe vieme, akí ľudia sú (a ako dokážu stalkovať 🙃). Myslela som si, že tieto basic kroky k tomu postačia, ale ako vidím, toto je už iná káva - doslova by som to už nazvala diagnózou. A tak som sa rozhodla nechať to tak - keď má chcú stalkovať, sledovať IG stories a rozprávať hlúposti, nezabráni im nič. Od teraz vždy zvažujem svoje za a proti ak idem niekde niečo postnúť a tiež si dávam pozor na to, ktorých ľudí si k telu púšťam. Ďakujem ti ale za komentár, lebo k takejto téme sa len málokto dokáže vyjadriť 🙈☺️

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Obávam sa, že takéto pocity teraz zažíva nesmierne veľký počet ľudí...

      Odstrániť
  3. Z časti chápem a viem o čom hovoríš. Ono si tým len treba prejsť a všetko bude dobré :) Raz musí byť. A aj oni na to prídu, neboj sa :) Drž sa.

    Klaudia Duranova

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, každý raz nájde tú svoju oázu pokoja, respektíve dospeje :D. Len je otázne, že kedy. Každopádne ďakujem za povzbudivé slová :)

      Odstrániť
  4. Úplne ti rozumiem...aj ja som mala podobné myšlienky ako ty a je to smutné aká je dnes doba alebo lepšie povedané ako sa dnes správajú ľudia navzájom k sebe. Tiež si myslím, že negatívne veci čo sa nám dejú nás vedia veľmi zlomiť, no na druhej strane nás vedia najviac posilniť a zoceliť. Veľmi pekne si napísala o svojich myšlienkach a pocitoch v článku. :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dnešná doba je veľmi zlá a mnohokrát v posteli práve nad touto témou premýšľam. Je až neuveriteľné, čoho všetkého sú ľudia schopní. Ako sa ale vraví, všetko zlé je na niečo dobré.
      Ďakujem veľmi pekne! :)

      Odstrániť
  5. Přesně, dřív jsem se také snažila obklopovat co nejvíce lidmi, a víš co? Teď jich mám kolem sebe jen pár a je mi nejlíp :) Jo, a krásně píšeš!

    LENNY in COPENHAGEN

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak! Kvalita miesto kvantity. Ďakujem veľmi krásne ♥

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…