Social Media Icons

slide code

Photo

Lea
Meet Lea - a 20-year-old girl living in Slovakia, who's a big daydreamer and who doesn't see the world how it is, but rather how it should be. On this online diary I write about everything that crosses my mind, which are often times topics that are up to date in today's society.


welcome to my blog

social media icons 2

Search

category 1

EFFLORESCENCE

category 2

LIFESTYLE

category 3

photography

Unavená, no na správnej ceste



Neviem, čo sa to so mnou deje. Aj napriek tomu, že mám veľa článkov rozpísaných, posledný uverejnený článok tu bol pred viac ako mesiacom. Nemala som dokonca ani len chuť vám popriať šťastné a veselé Vianoce, a neskôr šťastný Nový Rok. Nenapísala som ani článok o tom, aký bol môj rok 2018 alebo aké ciele mám na rok 2019, alebo čo som ako 17 ročná pochopila, pritom som veľmi chcela. Toto je prvýkrát za celú existenciu blogu, kedy píšem články ale nedokážem ich dokončiť, lebo vždy stratím niť a celkovo na písanie na blog nemám náladu, aj keď písanie milujem a je to pre mňa forma relaxácie a utriedenia si myšlienok. Veľmi ma táto moja niekoľkomesačná nálada mrzí a zároveň neskutočne štve.

Pamätám si ako som si minulý školský rok hovorila, ako sa už konečne budem môcť venovať blogu, ako budem mať svoje semináre a tak sa budem učiť veci, ktoré ma zaujímajú a tým pádom ma škola bude aj konečne baviť a celé to učenie pôjde tak nejak rýchlejšie, čím si ja budem lepšie vedieť organizovať čas. A aj keď táto myšlienka sa stala mojou afirmáciou, dnes sa z toho smejem. Áno, vybrala som si semináre, ktoré som chcela a tým pádom sa už z 90% učím len to, čo ma zaujíma. Teda... čo som si myslela, že ma bude zaujímať. Predstavovala som si to všetko strašne rúžovo, jednoducho, presne vymyslené pre mňa. Nemôžem povedať, že ma moje semináre nebavia, práve naopak. Ale tá moja radosť z "vysnívaného rozvrhu" a "posledných dvoch rokov na škole" opadla a ja som zas tam, kde som bola. Unavená, vystresovaná, neschopná organizácie času a nadávajúca na všetko, čo nie je podľa mojich predstáv.

Taktiež som pochopila, že zdravie máme naozaj len jedno a že ja sa o to svoje poriadne nestarám. Tým teraz nemám namysli tým spôsobom ako väčšina mladých ľudí, ktorí píjú pravidelne alkohol, fajčia alebo nedajbože drogujú. Ničím sa tým "ľahším" spôsobom. Nemám pravidelný spánkový harmonogram, nesprávna výživa, zanedbávanie pitného režimu a stresu mám v živote viac ako je všetkých mravcov na svete. Nikdy som si nemyslela, že tieto "banality" by ma mohli nejak zničiť. Predsa len o 1 v noci som chodila spať už ako ôsmačka na základnej škole a tak som si myslela, že si na to moje telo jednoducho zvyklo, rovnako ako na nevyváženú stravu a minimálny pitný režim. Teraz si len búcham pasťou po hlave. Vďakabohu nie som na tom zdravotne zle, nič vážne ma netrápi (ťuk, ťuk, ťuk) , no našťastie mi to moje telo dalo vedieť v ten správny čas a ja sa začínam snažiť o zmenu. Načítala som si rôzne články o výžive a vyváženej strave, o spánku, o pitnom režime, o prirodzenom pohybe pre telo a samozrejme aj o vyčistení mysle a o pochopení a nájdení toho, kto skutočne som. Verím, že fyzicky a psychicky je to vzájomne prepojené a tak ak nás niečo trápi, ochorie aj naše telo. Preto začínam takú menšiu transformáciu vo všetkom a úprimne sa teším na to, čo to prinesie.

Taktiež som sa stala závislákom na YT videách, od Tedx talks, prednášok až po niektorých youtuberoch, ktorí rozprávajú o veciach, ktoré ma zaujímajú. Nikdy som nechápala, ako môže niekto byť závislí na YouTube alebo na tom stráviť celý deň, no dnes to už chápem. Takisto sa snažím čítať čo najviac kníh na sebarozvoj, no to som musela na určitú dobu odstaviť kvôli blížiacej sa maturite zo slovenčiny, z ktorej mi už naskakuje husia koža, a tak svoje večerné a voľné chvíle trávim nad povinnou literatúrou. Viem, že keď nejde o život, nejde o nič, no zaumienila som si zmaturovať zo slovenčiny na 1, keďže slovenčinu ľúbim a tak na mňa pomaly prichádza veľa stresu, ktorý neviem spracovať a mám pocit, že sa čo chvíľa niekde zosypem :D. Nemáte niekto nejaké tipy na to, ako zvládnuť stres, nedostať sa do tej situácie, kedy sa neviete kvôli nemu ovládať? Bola by som vám mooooc vďačná.

Nakoniec len chcem povedať, že neviem kedy bude nový článok. Možno o týždeň, mesiac alebo už zajtra. Bohvie kedy ma nakopne múza alebo sa dokopem k dopísaniu článkov, ktoré chcem zdeliť svetu. No som nesmierne rada, že na môj blog ľudia chodia aj keď ja nie som aktívna a že ma vy, moje sledovateľky, neprestávate kvôli mojej neaktivite sledovať a ste tú stále so mnou. Ďakujem! :)

Komentáre

  1. Som rada že si späť, ja som mala pauzu asi pol roka a teraz som tiež späť ♥ sme na tom asi podobne, tiež ma čaká maturita a zostáva mi v podstate už asi iba mesiac na prípravu :( február bude ťažký :(

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Rovnaký stav som mala po prechode na výšku. Strednú som zbožňovala, mali sme skvelých vyučujúcich, boli sme priam dokonalý kolektív (stále sme v pravidelnom kontakte a mojich bývalých spolužiakov by som nevymenila za nič na svete). No vysokú som brala ako jedno obrovské dobrodružstvo – ako prvá z rodiny som sa sťahovala, a rovno cez celé Slovensko, s dvoma najlepšími kamarátkami do vlastného bytu, za školou, ktorá pre mňa bola ako sen. Cítila som sa ako v americkom filme, kde bolo všetko dokonalé.

    No tak ako to je aj v takýchto filmoch, aj tu prišiel nečakaný zvrat. Všetko som mala krásne premyslené, no po ceste do Bratislavy som kdesi stratila moju lásku k písaniu. A to bolo nielen kľúčové pre blog, ale aj pre štúdium žurnalistiky. Zrazu všetko, čo som napísala, sa mi po prečítaní zdalo byť otrasné, vety som zo seba ťahala doslova nasilu a sama som sa za to nenávidela.

    No svoju lásku som našla späť. A dokonca väčšiu ako bola predtým. Chcelo to čas, VEĽA času, veľa síl a neúspešných pokusov, ale stálo to za to. A som si istá, že aj ty nájdeš lásku k veciam, ktoré ťa bavia – možno to bude chcieť týždeň, možno mesiac, možno aj rok. Ale určite to v sebe opäť objavíš.

    Čo sa stresu týka... Maturít som sa tiež veľmi obávala, moje prvé skúškové nebolo o nič lepšie, no teraz som prešla na úplne inú taktiku – fake it till you make it. Keď sama sebe poviem, že to zvládnem, a že všetko bude v poriadku, vždy tak je. Nemám veľmi rada ústne skúšky, radšej si sadnem a napíšem test, preto som sa skúšky zo štylistiky trochu bála (aj preto, že som nemala na učenie toľko času, ako by som chcela). Ale povedala som si, že to bude fajn, a že si určite vytiahnem nejakú z prvých tém, ktoré som vedela recitovať aj o polnoci. A vytiahla som si hneď jednotku. Odišla s áčkom. Desktop bol tiež podobný, lebo nemáme najpríjemnejšieho vyučujúceho a učíme sa samé zbytočnosti, no povedala som si, že budem mať áčko; a mala som.
    Skús teda samú seba upokojiť s tým, že všetko stihneš, všetko sa naučíš, a maturitu spravíš na jednotku. Ja verím, že to, čo privolávame, sa naozaj aj stane – ak o sebe pochybujeme, ani výsledky nebudú najlepšie, no keď veríme v to, že všetko bude okej, nakoniec tak aj bude ❤
    Držím palce!
    BEE A CHANGE // Facebook Page // READ ABOUT "WELCOME BACK"

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne toto som práve teraz potrebovala počuť a tak som rada, že mi to prišlo práve takouto formou a od teba ❤️ ďakujem veľmi moc ☺️

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

ppl love these

Stres, duševné zdravie, imunita
Tento rok je po dlhej dobe iný, doslova odlišný od minulých rokov. Nikomu z nás by na Nový rok nebo…
Now is time to GIVEAWAY! - Spring awakening
Ahojte, :) dnes nastal ten deň kedy vyhlasujem ďalšiu Giveaway! Ano, čítate dobre. Už vo viacerých …
First Giveaway!!
Príjemné štvrtočné popoludnie prajem, :) dnes to nebude jeden z tých článkov čo robievam. Už dlhšiu …
TOP kozmetické produkty do 3 eur
Ahojte! :) včera pri písaní vedecko-fantastického príbehu do školy som rozmýšľala, čo by som mohla n…